در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

آزیتا ترکاشوند: مدل نیستم که همیشه با گریم و لباس شیک و زیبا روی صحنه ظاهر شوم

تهران (پانا) - بازیگر سریال‌های «بوی باران« و «گاندو» پیچیدگی و چالش‌برانگیز بودن نقش را معیار انتخاب خود برای حضور در فیلم و سریال عنوان می‌کند ومی‌گوید بازیگر مدل نیست که همیشه با ظاهر آراسته روی صحنه بیاید.

کد مطلب: ۹۲۸۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آزیتا ترکاشوند:  مدل نیستم که همیشه با گریم و لباس شیک و زیبا روی صحنه ظاهر شوم

آزیتا ترکاشوند بازیگر فیلم‌های «قلاده‌های طلا»، «فرشتگان قصاب» و «اشنوگل» که طی هفته‌های اخیر همزمان دو سریال «بوی باران» و «گاندو» را روی آنتن تلویزیون داشته است در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از معیارهای خود برای انتخاب نقش در سینما و تلویزیون و چالش‌های سریال اخیرش گفت.

این بازیگر که نقش منفی را در هردو سریال یادشده بازی کرده است درباره شخصیت «فریبا» در سریال «بوی باران» و «گلی ثابتی» در سریال «گاندو» می‌گوید: این دو شخصیت کاملا متفاوت‌اند. فریبا یک کارگر بازیافت است که دائما خشم خود از دیگران را فریاد می‌زند و گلی ثابتی جاسوسی است که در موقعیت‌های مختلف رنگ عوض می‌کند. گاهی به‌شدت زیرک و گاهی یک زن ساده به نظر می‌رسد. آنچه وجه اشتراک این دو نقش و انگیزه من برای انتخاب آنها بوده چالش‌برانگیز بودن نقش است.

وی ادامه داد: موقع انتخاب نقشی که در «گاندو» بازی کردم نگرانی‌هایی وجود داشت که البته تا حدی به واقعیت پیوست؛ یعنی نقش من به عنوان یک جاسوس باورپذیر از آب درآمد. اما من نمی‌خواستم نقش گلی را طوری بازی کنم که مخاطب آن را دوست داشته باشد، یا از آن متنفر شود. دوست داشتم طوری این نقش را بازی کنم که مخاطب گاهی حتی دلش به حال گلی بسوزد. مثلا در اواخر داستان که گلی دستگیر می‎شود خودش را یک آدم ساده و ناآگاه نشان می‌دهد و جالب است بگویم که دقیقا نتیجه همان شد که می‌خواستم؛ یعنی مردمی که تماشاگر سریال بودند در برخورد با من از سرنوشت گلی ابراز نگرانی می‌کردند و می‌گفتند دلشان برای گلی می‎سوزد.

ترکاشوند درباره نقشی که در سریال «بوی باران» بازی کرده است گفت: در این کار نقش کارگری را بازی می‌کنم با گریم چرک که شخصیت عصبانی و رنج‌دیده‌ای دارد. خب، بازیگران بسیاری هستند که چنین نقش‌هایی را قبول نمی‌کنند. نقش منفی با گریم نازیبا چندان مطلوب خانم‌های بازیگر نیست ولی اینها برای من مهم نیست. من مدل نیستم که همیشه با گریم و لباس شیک و زیبا روی صحنه ظاهر شوم. بعضی بازیگرها می‌خواهند گریم زیبا داشته باشند، من می‌خواهم زیبا بازی کنم.

وی تاکید کرد: نقش‌هایی که تا امروز بازی کردم نشان می‌دهد که برای من چالش‌برانگیز بودن نقش مهم است. من یک بار در سریال «گذر از رنج» نقش یک زن کاروانسرادار را بازی کردم. نقش باید پیچیده باشد و بتواند مرا به چالش بکشد.

نقش «شیرین» را در کنسرت - نمایش گروه میرآترا بازی می‌کنم

ترکاشوند درباره تازه‌ترین پروژه خود بعد از سریال «گاندو» از حضور در کنسرت - نمایش «خسرو و شیرین» کاری از ارکستر بزرگ میرآترا به رهبری میرامیر میری خبر داد و گفت: من جزو بازیگران این کنسرت-نمایش هستم که نقش «شیرین» را ایفا می‌کنم. این اثر برگرفته از «خسرو و شیرین» نظامی گنجوی است که به آهنگسازی آقای میرامیر میری و کارگردانی ویدا لقمانی روزهای 27 تا29 تیرماه در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار