آموزش و پرورش، دومین رویکرد کشورهای توسعه یافته است

کاشان ( پانا) - رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: مطالعات تطبیقی در 31 کشور توسعه یافته نشان می‌دهد که آموزش و پرورش،مهم‌ترین رویکرد و زمینه بعد از امنیت تعریف شده و این مساله ای است که در کشور ما نسبت به آن بی توجه مانده ایم.

کد مطلب: ۹۲۸۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش، دومین رویکرد کشورهای توسعه یافته است

به گزارش پانا کاشان حسین خنیفر در دیدار از پردیس فرهنگیان این شهر اظهار کرد: آموزش و پرورش نیازمند نگاه سرمایه ای است اما با نگاه مصرف گرایی، در کشور ما تعلیم و تربیت نه دغدغه ملی و نه اولویت است.
وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه دانشگاه فرهنگیان، سال گذشته ۴۱ هزار ردیف جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان وجود داشت که امسال به ۴۳ هزار نفر رسیده است که شامل ۲۵ هزار ردیف پیوسته و ۱۸ هزار نفر ردیف مهارت آموز می شود.

وی تصریح کرد: فرآیند جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تا سال ۱۴۰۲ باید به این سبک ادامه یابد تا بتوانیم نیاز آموزش و پرورش که حدود ۸۷ هزار نفر معلم است را برطرف کنیم، گرچه نیاز واقعی این وزارتخانه با این رقم فاصله بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان با ۹۸ پردیس در فضای یک میلیون مترمربع در کشور فعالیت می‌کند که ۷۰ درصد آن فرسوده است.

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش، آخرین فرصت هر کشور است که فراتر از نفت و گاز است. آموزش و پرورش با وجود معلم خبره می تواند نجات پیدا کند.

وی افزود: ظرفیت استاندارد کلاس درس در دنیا ۱۸ نفر و در کشورهای اسکاندیناوی ۱۲ نفر است اما در کشور ما با وجود کلاس‌های ۳۸ نفری هنوز با کمبود 134 هزار معلم روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: کلاس های شلوغ، محتوای آموزشی کهنه و حجم غیر استاندارد سه آفت نظام آموزشی است در حالی که دنیا با هشت هزار ساعت آموزشی یک روز برای مهارت و تفریح دارد اما در کشور ما این رقم 12 هزار و 500 ساعت است .

وی با اشاره به ایده مرگ مدرسه تاکید کرد: آموزش مجازی فقط ۱۰ درصد آموزش را پوشش می دهد اما ۹۰ درصد آموزش چهره به چهره است و در ژاپن، مدرسه های دوره ابتدایی توسط خانم‌ها اداره می شود.

خنیفر با اشاره به فضای فیزیکی مدرسه ها گفت: در نظام های آموزشی دنیا مدرسه فقط دو طبقه دارد زیرا در طبقات بیشتر از آن به علت فشارهای فراصوتی، یادگیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می کند اما هنوز از آن غافل هستیم .

به گزارش پانا، رییس دانشگاه فرهنگیان به منظور بررسی مسایل پردیس دخترانه فرهنگیان کاشان، امکان سنجی راه اندازی مرکز پسران همراه با جمعی از مسوولان استان اصفهان به کاشان سفرکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار