رقص آتش در مزارع بوکان ٤۰۰میلیون ریال خسارات برجای گذاشت

ارومیه(پانا)-مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی بوکان گفت: آتش سوزی مزارع گندم در روستا‌های قورمیش و کلتپه ٤۰۰میلیون ریال خسارات برجای گذاشت.

کد مطلب: ۹۲۸۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رقص آتش در مزارع بوکان ٤۰۰میلیون ریال خسارات برجای گذاشت

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: بر اساس اعلام مسئول آتش نشانی دهیاری کلتپه قورمیش، در شبانه روز گذشته بیش از پنج هکتار از گندم زار‌ های روستای کلتپه و هشت هکتار از مزارع گندم روستای قورمیش در آتش سوخته و از بین رفته اند.

او افزود: آتش سوزی در این مزارع با حضور تیم آتش نشانی دهیاری و تلاش نیرو‌های مردمی مهار شد، اما شواهد نشان از عمدی بودن این حوادث می‌دهد که متاسفانه بیش از ۴۰۰ میلیون ریال نیز خسارات مالی به روستائیان وارد کرده است.

با آغاز فصل تابستان آتش سوزی در زمین‌های کشاورزی و مراتع طبیعی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند که گاهی خسارت‌های سنگینی را محیط زیست، کشاورزان، مالکان منازل، خودرو‌های شخصی و ماشین آلات کشاورزی وارد می‌آورد.

شهرستان بوکان با دارا بودن ۲۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان‌غربی بوده و هر ساله مقام نخست تولید گندم در این استان را به خود اختصاص می‌دهد و بر این اساس این شهرستان به انبارغله آذربایجان غربی لقب گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار