تذکر دولت به صداوسیما درباره سریال گاندو

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت با انتقاد از روندی که صدا و سیما درباره سریال گاندو در پیش گرفته است می‌گوید که رفتار صدا و سیما با این سریال با همه سریال‌های متفاوت است به طوری که حتی در بخش‌های خبری نیست به پخش قسمت‌هایی از این سریال می پردازد.

کد مطلب: ۹۲۸۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تذکر دولت به صداوسیما درباره سریال گاندو

محمود واعظی گفت: «به نظر می‌رسد در صدا و سیما کاری غیرمعمول درباره سریال گاندو در حال انجام است. صدا و سیما حتماً باید درباره رویه خود در قبال این سریال تجدید نظر کند و در برنامه‌هایی موضوعات پخش‌شده در این سریال را برای مردم روشن کند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین تصریح کرد: «کارگردان یا نویسنده این سریال بر اساس تخیل خودش موضوعی را گرفته و ساخته است که هیچ ارتباطی با مسائل واقعی ندارد.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه هیأت دولت از سوی رئیس‌جمهوری یادفتر او تذکری درباره سریال گاندو علی‌عسگری داده شده است یا خیر گفت: «بله در جلسه امروز هیأت دولت به او تذکر داده شد.»

او همچنین بیان کرد: «گاندو را ندیده‌ام اما انعکاس‌هایی که به دفتر رئیس‌جمهوری و ارتباطات مردمی ما شده، این است که مردم گلایه دارند که نباید سناریوسازی شود. به این رفتارها در صدا و سیما عادت کرده‌ایم و صدا و سیما با دولت برخورد حزبی و جناحی می‌کند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: «سریالی ساخته شده که به گفته کارگردانان ۸۰ درصد این سریال تخیل است، در صورتی که اول می‌گویند این سریال بر اساس موضوعات واقعی ساخته شده اما بعد به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که مردم را سرگرم کنند.»

واعظی همچنین خاطرنشان کرد: «در این سریال جایگاه قوه قضائیه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تنزل داده‌اند و با وزارت خارجه برخورد بدی داشتند. علاوه بر این، با وزارت اطلاعات نیز برخورد شد.»

او گفت: «در این سریال تلاش شد یک عده از مسئولان، متدین، انقلابی و ارزشی جلو داده شده و عده دیگری از مسئولان، نفوذپذیر، غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی شوند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری دو قطبی کردن جامعه را کاری اشتباه خواند و اظهار کرد: «رهبر انقلاب تذکر دادند که جامعه نباید دوقطبی شود. مطالب دروغ و تهمت در این سریال بسیار زیاد است. دولت و مسئولین حق شکایت، برخورد و روشنگری دارند.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع برجام، بیان کرد: «اروپایی که عزم جمهوری اسلامی را در دو ماه اول برای کاهش تعهدات برجامی دیده‌اند و همچنین با توجه به اقدامی که برای مرحله دوم شروع شده، طبیعی است که با جدیت بیشتری تلاش می‌کنند تا بتوانند به راه‌حلی برسند تا برجام را حفظ کنند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: «در این راستا تماس‌هایی گرفته شده و نمایندگانی از کشورهای اروپایی به ایران آمده‌اند. اگر منافع ما در برجام قابل تأمین باشد، برجام قابل اجرا است.»

واعظی در مورد توقیف نفتکش ایرانی توسط بریتانیا نیز گفت: «اقدام انگلستان کار بسیار اشتباهی بود و نوعی راهزنی بین‌المللی بوده است لذا از طرف جمهوری اسلامی محکوم شد. به دنبال حل این موضوع از طریق سیاسی و دیپلماتیک هستیم.»

او با بیان اینکه توقیف این نفتکش ارتباطی با برجام ندارد، افزود: «در جهان اتفاقات متعددی می‌افتد که نمی‌توان همه را به هم ربط داد اما این نوع برخوردهای غیردوستانه در روابط دو کشور اثر مطلوبی نمی‌گذارد.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین درباره برخی اظهارات مبنی بر به کارگیری سیستم ماشه در قبال ایران اظهار کرد: «چنین اتفاقی نمی‌افتد چرا که کشورهای اروپایی به دنبال خروج از برجام نیستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار