مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

راه یابی سه دانش آموز هرمزگانی به مرحله تابستانه المپیادهای علمی کشور

هرمزگان(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از راه یابی سه دانش آموز هرمزگانی به مرحله تابستانه المپیادهای علمی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی سه دانش آموز هرمزگانی به مرحله تابستانه المپیادهای علمی کشور

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان موسی دادی زاده سرخایی با اعلام این خبر افزود: علی انصاری فر و مهرداد عباس زاده در رشته ریاضی و سید معین حیدری در رشته سلولهای بنیادی از مرکز استعدادهای درخشان شهید حقانی ناحیه یک بندرعباس نفرات راه یافته به مرحله تابستانه المپیادهای علمی کشور هستند.

وی تصریح کرد: آزمون المپیادهای علمی هفت گانه کشور در راستای اجرای سند تحول بنیادین و بر اساس نظام تربیت استعدادهای برتر و به منظور فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم برای شناسایی، جذب و تشویق دانش آموزان با استعداد و علاقه مند به المپیادهای علمی برگزار می شود.

این مسوول ادامه داد: در این راستا همه ساله آزمون المپیادهای علمی هفت گانه کشور، توسط مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و مرکز سنجش اموزش وپرورش و دیگر حوزه های مرتبط ستادی در سراسر کشور در سه مرحله ی اول، دوم ، تابستانه برگزار و نهایتا به تیم طلای کشوری راه پیدا خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: پس از اطلاع رسانی فراگیر رسانه ای در دیماه97 با بهره گیری از سامانه اینترنتی تعداد 1432 نفر از دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم در هفت رشته ریاضی ، زیست شناسی، شیمی ، فیزیک ، کامپیوتر ونجوم و علاوه برآن رشته های سلول های بنیادین وجغرافیا ثبت نام و در هفته اول بهمن ماه در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی که به طور هماهنگ وهمزمان درسراسر کشور برگزارشد به رقابت پرداختند و پس از اعلام نتایج تعداد 78 نفر از دانش آموزان هرمزگانی به مرحله دوم راه یافتند.

به گفته دادی زاده تمامی پذیرفته شدگان مرحله اول در اردیبهشت ماه 98 در مرحله دوم المپیادها شرکت کردند که خوشبختانه تعداد سه نفر از دانش آموزان پایه یازدهم هرمزگانی (ریاضی2نفرو یک نفر در رشته سلول های بنیادی)در مرحله دوم پذیرفته شدند.

این مسوول همچنین گفت: در مقایسه با سال گذشته که هیچ کدام از دانش آموزان در مرحله دوم پذیرفته نشده بودند این جهش دستاورد درخشانی برای دانش آموزان هرمزگانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: پذیرفته شدگان مرحله دوم در دوره آموزشی تابستانی که از بیستم تیرماه در شهر تهران برگزار خواهد شد شرکت و چنانچه مدال طلای کشوری را کسب کنند به عضویت تیم جهانی جمهوری اسلامی ایران در خواهند آمد.

دادی زاده در پایان گفت: دارندگان مدال طلا به جز المپیادهای جغرافیا و سلولهای بنیادی پس از اخذ دیپلم دوره متوسطه ، از شرکت در کنکور سراسری معاف هستند و برای ادامه تحصیل در رشته انتخابی در زیر گروه مربوط به دانشگاه موردنظرشان معرفی می گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار