خرید ۷ هزار و ۹۰۰ تن کلزا در استان آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-حیدری گفت: از ۲۶ خردادماه سال جاری تا به امروز در سطح استان آذربایجان غربی ۷ هزار و ۹۰۰ تن کلزا خریداری شده که از این مقدار ۴ هزار و ۵۳۵ تن مربوط به شهرستان پلدشت است

کد مطلب: ۹۲۷۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
خرید ۷ هزار و ۹۰۰ تن کلزا در استان آذربایجان غربی

«شهریار حیدری» با بیان اینکه از (۲۶خرداد) سال جاری تا به امروز در سطح استان آذربایجان غربی 7 هزار و 900 تن کلزا خریداری شده که از این مقدار 4 هزار و 535 تن مربوط به شهرستان پلدشت است، اظهار کرد: متاسفانه در سطح کشور بیش از 90 درصد نیاز کشور کلزا از خارج تهیه می شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه سیاست و اولویت جهاد کشاورزی سوق دادن کشور به سمت استقلال است، افزود: سال گذشته کلزای خریداری شده در استان 8 هزار تن بوده ولی امسال در عرض 20 روز 7 هزار و 900 تن خریداری شده و پیش بینی می شود در روزهای آتی 15 الی 16 هزار تن خرید کلزا داشته باشیم.

حیدری با تاکید براینکه تمامی خریدهای محصول کلزا توسط تعاون روستایی صورت گرفته، گفت: این محصول به دلیل ماندگاری کمتر باید زود به عرصه تولید وارد شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: مقدار کلزای خریداری شده از شهرستان های بوکان، پلدشت، نقده، شاهی دژ،خوی، پیرانشهر بوده که در این میان پلدشت رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه عدم وجود کارحانه روغن کشی، کلزای خریداری شده به استان های دیگر و حتی خارج صادر می شود، افزود: تاسیس و راه اندازی صنایع تبدیلی موجب جلوگیری از خروج محصولات زراعی، ایجاد فرصت های جدید شغلی و افزایش میزان درآمد منطقه خواهد شد و کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دانه دارای 42 درصد روغن می باشد.

حیدری گفت: روغن کلزا به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیراشباع اسید لینولئیک (اومگا6) و اومگا 3 از باکیفیت ترین روغن های خوراکی بوده و نیز با عنایت به نیاز آبی کمتر و اصلاح بافت خاک و ایجاد درآمد بیشتر کشاورزان و سهم بیشتر آن در اشتغال می تواند در الگوی کشت استان نقش مهمی ایفا نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار