صدور کارنامه ریز نمرات اولین فارغ‌التحصیلان نظام آموزش جدید فنی‌و‌حرفه‌ای

تهران (پانا) - معاون آموزشی دفتر آموزش­‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد امکان صدور کارنامه فارغ‌التحصیلی در سامانه دانش‌آموزی(سناد) از روز گذشته دوشنبه 17 تیر فراهم شده است.

کد مطلب: ۹۲۷۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور کارنامه ریز نمرات اولین فارغ‌التحصیلان نظام آموزش جدید فنی‌و‌حرفه‌ای

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمد‌مهدی کاظمی گفت: «یکی از اصول طراحی شده نظام جدید شاخه فنی و حرفه‌ای، آموزش و ارزشیابی مبتنی بر شایستگی است. از روزهای ابتدایی استقرار نظام آموزشی به دنبال ساده کردن فرایندهای آموزشی و ارزشیابی و همچنین تغییر روندهای سنتی بودیم. از همین رو سامانه برخط سناد برای ثبت نمرات انتخاب شد.»

او ادامه داد: «با حمایت‌­های خوب مجموعه وزارت آموزش و پرورش تغییر فرایندها پذیرفته شد. یکی از مهمترین این تغییرات، مستقل بودن هر پودمان در عین ارتباط کلی با یک درس است. نمود عینی این تغییر، ثبت جزئیات عملکرد هنرجو در هر پودمان علاوه بر ثبت نمره درس مربوطه در خلاصه سوابق تحصیلی بود.»

معاون آموزشی دفتر آموزش­‌های فنی و حرفه‌ای افزود: «با تغییرات اتفاق افتاده در شکل و محتوای نظام جدید آموزش فنی و حرفه‌ای، با نگاهی گذرا به کارنامه فارغ التحصیل هنرجوی شاخه فنی و حرفه‌ای می‌توان دید چه محتوایی را آموزش دیده و چه شایستگی‌هایی را کسب کرده است.»

کاظمی گفت: «خوشبختانه پس از استقرار کامل نظام آموزش سه ساله شاخه فنی و حرفه‌ای، امکان صدور کارنامه فارغ‌التحصیلی در سامانه دانش‌آموزی (سناد) از روز گذشته دوشنبه 17 تیر فراهم شده است. امیدوارم با حمایت بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش بتوانیم گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای هنرجویان هنرستانی را صادر کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار