مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی 7 طرح خیری آموزشی در بندرلنگه

هرمزگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی هفت طرح آموزشی در شهرستان بندرلنگه خبر داد و گفت: با احداث این تعداد فضای آموزشی خیری 500 دانش‌آموز شهرستان بندرلنگه از فضاهای آموزشی نوساز بهره‌مند خواهند شد.

کد مطلب: ۹۲۷۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی 7 طرح خیری آموزشی در بندرلنگه

به گزارشروابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، موسی دادی‌زاده سرخایی در آیین کلنگ‌زنی این تعداد پروژه آموزشی در شهرستان بندرلنگه افزود: با تکمیل این تعداد پروژه خیری، 22 کلاس با زیربنای یکهزار متر مربع به زیرساخت های آموزشی شهرستان بندرلنگه اضافه خواهد شد.

این مسئول مدرسه شش کلاسه متوسطه اول ابن سینا، دبستان سه کلاسه سعدی، شش کلاسه متوسطه اول دخترانه گزیر، توسعه دبستان دخترانه گزیر به تعداد دو کلاس، دبستان دو کلاسه روستای چمپه، دبستان دو کلاسه روستای گنلگو و توسعه یک کلاس در دبستان روستای دیوان را در شمار پروژه‌های اجرایی بندرلنگه اعلام کرد و گفت: خیرین نیکوکار این شهرستان برای احداث این تعداد طرح آموزشی بیش از 40 میلیارد ریال هزینه خواهند کرد که قطعا این انفاق باقیات و صالحات برای عزیزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان توسعه فضاهای آموزشی را مطالبه به‌حق مردم و دغدغه جدی آموزش و پرورش هرمزگان و نوسازی مدارس عنوان کرد و گفت: استاندارد سازی فضاهای آموزشی و کاهش مدارس تخریبی با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در دستور کار آموزش و پرورش استان است.

به گفته دادی‌زاده، برای تحقق این مهم همه تلاش این مجموعه و نوسازی مدارس بر این است که با حمایت خیران نیکوکار و افزایش اعتبارات دولتی بتوانیم تحول جدی را در زیر ساخت‌های آموزشی استان ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تنوع اقدامات خیران نیکوکار در کمک به آموزش و پرورش، به جزییات ساخت کلاس های درس با مشارکت معلمان مدارس پرداخت و گفت: پس از معلمان شهرستان رودان که ساخت کلاس های درس را با کسر از حقوق خود آغاز کردند، کلنگ احداث دومین کلاس درس با مشارکت معلمان در روستای ایوان بندرلنگه به زمین زده شد و فرهنگیان مدرسه ابتدایی این روستا با استفاده از عواید حاصل از بازارچه های خیریه، هزینه احداث یک کلاس درس را تقبل کرده‌ند که شایسته قدردانی است.

دادی‌زاده همچنین به مشارکت جمعی از بانوان قشمی در ساخت مدرسه اشاره کرد و گفت: جمعی از بانوان نیکوکار قشمی نیز با فروش زیورآلات خود در این کار خداپسندانه مشارکت کرده‌اند که بدون تردید این نوع مشارکت‌ها تحسین برانگیز و الگوست.

وی همچنین به برگزاری جلسه هم اندیشی مجمع خیرین مدرسه ساز بندرکنگ اشاره کرد و گفت: این جلسه با هدف توسعه فعالیت‌های خیران مدرسه‌ساز و بررسی مشکلات و چالش‌های آموزشی بندرکنگ به همت مجمع خیرین شهرستان، شهرداری، شورای شهر و مرکز سرمایه گذاری غرب استان برگزار و با هم اندیشی اعضاء برای رفع مشکلات آموزشی منطقه چاره‌اندیشی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان اظهار امیدواری کرد با گسترش فعالیت خیران نیکوکار شاخص های آموزشی و تربیتی استان ارتقا یابد.

گفتنی است در آیین کلنگ زنی طرح های آموزشی بندرلنگه علاوه بر مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار و امام جمعه شهرستان، شهردار، معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان و رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و شهرستان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار