پیش بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن جو از مزارع استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۰ هزار تن جو از مزارع استان برداشت شود.

کد مطلب: ۹۲۷۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن جو از مزارع استان اردبیل

حسن روحی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به جوآبی و ۶۵ هزار هکتار آن به جو دیم اختصاص یافته بود.

او افزود: سعی و تلاش مسئولان و دست اندرکاران تولید و بهره برداران و تولید کنندگان این بود که از ارقام اصلاح شده و پر محصول و مقاوم به آفات و امراض و بیماری‌ها با میزان آب بری کم مورد استفاده شود که با توجه به بارندگی‌های مناسبی که در فصل بهار داشتیم و رعایت اصول کاشت، داشت و برداشت محصول پیش بینی می‌کنیم انشاالله در سال جاری بیش از ۱۵۰ هزار تن از مزارع استان محصول جو برداشت کنیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: سطح زیر کشت جو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، ولی به این دلیل که امسال از بذور اصلاح شده و مرغوب استفاده شده و کشاورزان به صورت تخصصی عملیات کشت و تغذیه گیاهی و مبارزه با آفات و امراض را انجام داده اند پیش بینی می‌کنیم میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار