در گفت‌وگو با پانا

زارع، زلزله‌شناس: پس‌لرزه‌های زلزله مسجدسلیمان روزهای آینده ادامه خواهد داشت

پس‌لرزه‌هایی که اکنون در حال وقوع است، طبیعی است

تهران (پانا) - عضو هیات علمی پژوهشگاه مهندسی زلزله با اشاره به وقوع زمین‌لرزه 5.7 ریشتری مسجدسلیمان گفت این زمین‌لرزه در ابتدای منطقه زاگرس چین‌خورده اتفاق افتاده و پس‌لرزه‌های آن طی روزهای آینده یا هفته‌های آینده در این منطقه ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۲۷۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
زارع،  زلزله‌شناس: پس‌لرزه‌های زلزله مسجدسلیمان روزهای آینده ادامه خواهد داشت

دکتر مهدی زارع در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: زلزله با بزرگای 5.7، بزرگای متوسط است و چون در محدوده بزرگای شدید است، می‌توان انتظار داشت که مجموعه‌ای از پس‌لرزه‌ها طی چند روز یا چند هفته رخ دهد. بنابراین پس‌لرزه‌هایی که اکنون در حال وقوع است، طبیعی است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله افزود: این زمین‌لرزه در ابتدای زاگرس چین‌خورده اتفاق افتاده است و ویژگی زلزله‌های منطقه زاگرس کوهپایه و زاگرس چین‌خورده این است که انرژی را به صورت فوجی از رخدادهای پشت سر هم آزاد می‌کند و ترجیحا گروهی از زمین‌لرزه‌های متعدد به جای یک اتفاق خیلی بزرگ رخ می‌دهد. بنابراین پس لرزه‌ها در این منطقه ادامه دارد و حتی تا چند هفته هم می‌توان انتظار داشت که پس لرزه رخ دهد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر ساعت 11.30 امروز دوشنبه 17 تیرماه حوالی مسجد سلیمان در استان خوزستان را لرزاند. این زمین‌لرزه تاکنون چهار پس‌لرزه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار