آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب کشور در ‌یزد

یزد (پانا) - با حضور استاندار یزد، عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب ایران به وسعت هزار و ۲۰۰ هکتار با هدف تامین بخشی از فضای سبز مورد نیاز ‌مردم استان در منطقه کاریزلند یزد آغاز شد.

کد مطلب: ۹۲۷۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب کشور در ‌یزد

بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب ایران با حضور استاندار یزد، و جمعی از مسئولان استانی در منطقه کاریز‌لند واقع در کمربندی یزد - تفت کلنگ زنی شد.

"‌محمدعلی طالبی" ‌گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین پارک طبیعی کشور در استان یزد یکی از اتفاقات بسیار خوب برای استان یزد است تا بخشی از کمبود مکان‌های تفریحی، تفرجگاهی، ‌فضای سبز و پارک در استان جبران شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز استان بسیار پایین و به ویژه در مرکز استان با توجه به جمعیت بالای یزد خیلی کم است، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی در مرکز استان، وجود یک مرکز تفریحی بزرگ ضروری است.
استاندار یزد گفت: ایجاد این پارک با توجه به قرار گیری موقعیت آن می‌تواند کمک بزرگی در جهت رفع نیازهای مردم منطقه باشد.
وی ادامه داد: پارک طبیعی یادشده از جمله پروژه های بزرگ مشارکتی میان شورای اسلامی شهر، شهرداری ‌و مؤسسه غیرانتفاعی کوثر یزد است و این مؤسسه مسئولیت ‌اجتماعی خود را در قبال شهروندان به خوبی ایفا کرده و به زودی کاریزلند به نگین سبز یزد تبدیل می شود.
طالبی افزود: این مجموعه باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که مشارکت مردم را نیز به دنبال داشته باشد و اگر قرار است عملیات اجرایی آن مرحله به مرحله انجام شود، باید امکاناتی که در هر مرحله فراهم می‌شود در اختیار شهروندان قرار گیرد.
"طالبی" در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموعه یاد شده مورد توجه گردشگران در استان قرار گیرد و چون نگینی در مرکز کشور بدرخشد زیرا نمونه این پارک در ایران بسیار کم و در استان بی‌نظیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار