لزوم تبدیل مبارزه با مواد مخدر، به یک دغدغه عمومی

مشهد (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برای آنکه برنامه ریزی ها در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر با موفقیت همراه باشد، باید این موضوع به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.

کد مطلب: ۹۲۷۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تبدیل مبارزه با مواد مخدر،  به یک دغدغه عمومی

حسن جعفری در همایش گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر که با حضور نمایندگان تشکل های مردمی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نوجوانان، جوانان و بانوان بیش از سایر اقشار جامعه در معرض آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر قرار دارند.

وی با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، افزود: متاسفانه اعتیاد باعث سقوط ارزش ها و هنجارهای فرهنگی در جامعه می شود به طوریکه افراد در معرض اعتیاد حتی بدیهی ترین موارد اخلاقی را هم زیرپا می گذارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: دولت در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مختلف بسیار جدی است و برای دستیابی به این هدف از همه ابزارها استفاده ‌می‌کند اما به دلیل فراوانی تهدیدات در این زمینه، توان دستگاه های اجرایی کافی نیست.
وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شده و به لایه های مختلف جامعه تسری پیدا کند، ادامه داد: سازمان های مردم نهاد می توانند در امر مبارزه با مواد مخدر با اولویت پرداختن به موضوع پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف مواد، نقش آفرینی کنند.
جعفری گفت: ایجاد خانه تشکل های فعال در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اقدام بسیار خوبی و قابل توسعه در استان و شهرستان ها است که با حمایت دولت و سازمان های مردم نهاد تحقق پیدا می کند و هدف اصلی آن مشارکت دادن مستقیم مردم در امر مقابله با آسیب های اجتماعی است.
وی تاکید کرد: توان دستگاه های اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بسیار محدود است و انتظار می رود که تمامی اقشار جامعه به صورت همه جانبه از متولیان این بخش حمایت کنند؛ علاوه بر این، رسانه ها هم می توانند در راستای آگاهی بخشی، توجیه افکار عمومی و پیشگیری از بسیاری آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر نقش بسزایی ایفا کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی یکی از مشکلات موجود در حوزه مبارزه با مواد مخدر را اجرای برنامه های کوتاه مدت برشمرد و گفت: باید این موضوع آسیب شناسی شود که چرا به رغم تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در طی 40 سال گذشته، ناموفق بوده ایم و اهداف مدنظر در این رابطه تحقق نیافته است.
وی افزود: به نظر می رسد که باید در سیاست ها و روش های مقابله با آسیب های اعتیاد بازنگری کرده و برای سال 98 یک راهبرد دقیق مشخص شود که این امر جز با مشارکت تشکل های مردمی و فهم مشارکت اجتماعی امکان پذیر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار