مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی : وصول ۵۸ میلیارد تومان مالیات در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از وصول بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان مالیات مستقیم و غیرمستفیم در استان در سه ماهه نخست امسال خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی : وصول ۵۸ میلیارد تومان مالیات در خراسان جنوبی

مهدی نباتی مدیر کل اداره ی امور مالیاتی خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت روز امور مالیاتی درجمع خبرنگاران گفت:اداره کل امور مالیاتی در دو مرحله در سال فراخوان مالیاتی برای اظهار نامه ها دارد که در دو ماه خرداد و تیر انجام میگیرد.در خرداد ماه زمان اظهار نامه اشخاص حقیقی مشاغل میباشد که این اشخاص میتوانند از روز یکم خرداد تا روز سی و یکم خرداد که آخرین مهلت ثبت میباشد، اظهار نامه های خود را در سایت امور مالیاتی به ثبت برسانند.


نباتی ادامه داد:در تیرماه زمان اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اداری املاک میباشد که تا 31تیر ماه مودیان مالیاتی اشخاص حقوقی میتوانند اظهارنامه های خود را به ثبت برسانند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه کسانی که اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نکنند معافیت مالیاتی برای آنها وجود نخواهد داشت، گفت: تمام مالیات اخذ شده به خزانه واریز و به از آنجا به شهرداری ها و دهیاری ها و مناطق عشایری کمک می شود.

او با بیان اینکه دیروز آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی بود که صرف شهرداری ها و دهیاری ها می شود، افزود: از سال 97 تاکنون 398 میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری ها و طی همین سه ماه اول امسال 19 میلیارد تومان به شهرداری ها، دهیاریها و مناطق عشایری کمک شده است.



نباتی گفت: کشور ما در حال حاضر اقتصاد بدون نفت را تجربه میکند ، بسیاری از کشور ها بدون نفت به پیشرفت صنعت دست پیدا کرده اند ما هم باید در تولید داخل دست ب دست هم دهیم تا صنعت و اقتصاد رشد و شکوفایی پیدا کند.

نباتی با اشاره به اینکه سهم خراسان جنوبی از مالیات در کشور بسیار پایین است و در این حوزه جزو استانهای درجه سه محسوب می شویم، اظهار داشت: سهم خراسان جنوبی زیر نیم درصد از مالیات کشور است، سال قبل پیش بینی 270 میلیارد مالیات برای استان بود که 240 میلیارد وصول شد و امسال سهمیه استان را 47 درصد اضافه کردند و 330 میلیارد سهمیه وصولی ما است که باید وصول بشود.


او ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال مبلغ 58میلیارد تومان از 320 میلیارد تومان وصول شده است که 19میلیارد تومان آن مالیات بر ارزش افزوده است.


مدیر کل اداره ی امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار داشت:مودیان امسال حدود 29 هزار اظهار نامه مالیاتی مشاغل تسلیم کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.


او افزایش ارائه این اظهارنامه ها راثمره ی دستیابی مردم به فرهنگ بالایی در بحث مالیات دانست و گفت:در سال گذشته خراسان جنوبی رتبه سوم تسلیم اظهارنامه ها را در سطح کشور داشته است و استان ما جزء استان های پیشرو در این زمینه است .


نباتی با توجه به روند اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی در استان، ادامه داد:اولین گام اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی ، الکترونیکی کردن اظهار نامه ها میباشد.


وی همچنین گفت: تا کنون 80 درصد پرونده های مالیاتی در سیستم طرح جامع مالیاتی ثبت شده که مابقی آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار