مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی:

انتخاب نام نیک و تربیت صحیح فرزندان از وظایف مهم والدین است

خبرگزاری پانا: مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی گفت: انتخاب نام نیک و تربیت صحیح فرزندانبر اساس الگوهای اسلامی از وظایف مهم والدین است.

کد مطلب: ۹۲۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی چقایی افزود: انتخاب نام نیکو برای فرزندان از اولین وظایف هر والدینی بشمار می رود؛ لذا با عنایت به تاثیر اسامی در روحیه فرزندان والدین باید نام های زیبا و پسندیده متناسب با عرف جامعه را برای فرزندانشان انتخاب کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی سپس با بیان اینکه انتخاب اسامی ائمه اطهار(ع) در بین ایرانیان از پیشینه ی بسیاری برخوردار است، ابراز کرد: انتخاب این اسامی و آشنایی فرزندان با ائمه اطهار(ع) و سیره و روش زندگی این بزرگان از مهمترین ابزارهای ارتقای سطح معنوی در جامعه و ترویج تربیت اسلامی در بین افراد است.

چقایی ادامه داد: در سال جاری در بین پسران نام محمد رتبه اول را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است که این نشان از ارادت مردم فهیم این استان به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) دارد.

وی افزود: تا کنون بالغ بر 200 هزار نام محمد، القاب و کنیه های محمد (ص) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول معنای نام محمد را بسیار زیبا عنوان کرد و اظهار داشت: نام علی بعد از نام محمد در بین پسران رتبه دوم را در استان مرکزی به خود اختصاص داده و تا کنون 61 هزار و 263 نام علی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روز انتخابات، یادآور شد:افراد برای شرکت در انتخابات باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

چقایی تصریح کرد: برای مجریان انتخابات استان مرکزی کارت هوشمند ملی صادر و تحویل شده است و استان مرکزی برای برگزاری انتخابات از آمادگی های لازم برخوردار می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار