فرماندار ملارد: فرهنگ نخریدن کالای قاچاق را بین مردم نهادینه و ترویج دهیم

ملارد(پانا) - سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق و کالا و ارز شهرستان ملارد در سال جاری با ریاست فرماندارو با حضور سایر اعضای کمیسیون در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

کد مطلب: ۹۲۶۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار ملارد: فرهنگ نخریدن کالای قاچاق را بین مردم نهادینه و ترویج دهیم

توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در این نشست اظهار داشت: پدیده قاچاق باعث کاهش تولید ناخالص ملی است وتوامان تولید، تجارت و حتی امنیت را تحت شعاع قرار داده و به واسطه دامن زدن به بیکاری ، آسیب‌های اجتماعی متعددی را به جامعه و خانواده ها تحمیل می کند .

اوگفت: در برخورد با کالاهای قاچاق باید از طرفی به دنبال جلوگیری و مبارزه با ورورد و توزیع آن باشیم و از طرف دیگر فرهنگ نخریدن کالای قاچاق را بین مردم نهادینه و ترویج دهیم .

توکلی تاکید کرد: تقویت و تشدید نظارت بر واحدهای صنفی با سرکشی‌های نامحسوس را از راههای مهم دانست و افزود،چرا علیرغم فعالیت نهادهای متعدد در مقابله با نگهداری و فروش کالای قاچاق، کمتر شاهد صدور حکم و برخورد قاطع و علنی با افراد متخلف هستیم و بعضا نارضایتی هایی از سوی مردم در این باره به گوش میرسد .

فرماندار ملارد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور را از اولویت‌های امسال این کمیسیون بیان کرد و گفت:برخوردها در این حوزه باید بازدارنده بوده و نباید به خاطر هیاهو و جنجال برخی افراد متخلف و سودجو ، از تخلف آنها صرفه نظر کرد.

توکلی کجانی سپردن کار نظارت و کنترل اصناف به خود آنها را یکی دیگر از اقدامات در راستای واگذاری امورات به خود مردم عنوان کرد و اذعان داشت:انتظار میرود در اجرای این امر مهم قوانین و دستورالعمل‌ها رعایت شده و اقدامات و پیگیری‌ها به دور از ملاحظات شخصی و سلیقه ای انجام شود .

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق و کالا و ارز شهرستان ملارد رعایت احترام و جایگاه کسبه و تولیدکنندگان در مراجعه جهت بازدید و سرکشی را خواستار شد و مقایسه عملکرد دستگاهها در مقایسه با شهرستان‌های مجاور با توجه به جمعیت و شرایط موجود را یکی از معیارها در سنجش میزان موفقیت و رسیدن به اهداف دانست .

/خبرنگار:مرتضی صفرنژاد/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار