بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می‌شود

اردبیل (پانا) - بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی با هدف جلب مشارکت همگانی برای پیشبرد امور دانشگاه راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۹۲۶۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می‌شود

جواد فرهودی نماینده وزیر در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی در نشست هم اندیشی نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به فعال بودن بنیاد حامیان علم و فناوری در کشور ضروری است بنیاد حامیان دانشگاه هم در این استان راه اندازی شود.

او با بیان اینکه در استان اردبیل یک روحیه دینی و مذهبی حاکم است افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه باید در این زمینه پیشقدم شوند.

فرهودی افزود: مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی مدیریت به نسبت موفقی است و از لحاظ عمرانی هم یکی از موفق ترین دانشگاه در کشور محسوب می شود،

نماینده وزیر در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد که فضای صمیمیت و یکدلی باید در د انشگاه ها حاکم شود و بدون این فضا پیشبرد کار در دانشگاه میسر نمی شود.

او با بیان اینکه مجموعه دانشگاه باید نمونه بارز فضای یکدلی و وحدت باشد افزود: تمام مشکلات موجود دانشگاه ها باید با همکاری اعضای هیئت علمی و مدرسان دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود.

هم اکنون بیش از ۱۱ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می‌کنند، این تعداد دانشجو در ۴۳ گروه آموزشی و در مجموع در ۲۲۵ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع کارشناسی، ۹۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۴ رشته در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.

سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند، دانشگاه محقق اردبیلی همچنین ۳۸۵ نفر عضو هیأت علمی تمام وقت دارد که بیش از ۴۰ درصد آنها دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد تمام هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار