برای رسیدن به توسعه پایدار باید آموزش فراگیر شود

اصفهان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان در جلسه شتاب بخشی سواد آموزی عشایر استان خواستار اهتمام ویژه و فراگیر برای جذب حداکثری سواد آموزان با توجه به شرایط این قشر از جامعه شد.

کد مطلب: ۹۲۶۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برای رسیدن به توسعه پایدار باید آموزش فراگیر شود

جلسه شتاب بخشی سواد آموزی عشایر استان با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و امور عشایر استان معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین مسئولین عشایر شهرستان ها در محل سالن جلسات دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: کار سواد آموزی و آموزش به افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل کاری سخت و پیچیده است که البته در خصوص آموزش به سواد آموزان عشایر این کار سخت تر و پیچیده تر خواهد بود ؛ و با توجه به شرایط کوچ نشینی و نوع زندگی این گروه از جامعه کار سواد آموزی سخت تر و و دارای زحمات زیادی می باشد.
وی در ادامه خواستار پیگیری ویژه و اهتمام مسئولین ادارات کل آموزش و پرورش و امور عشایر استان در خصوص پیگیری مصوبات و عملیاتی نمودن مصوبات و رفع موانع موجود شد و ادامه داد: در حوزه عشایر با توجه به نوع زندگی فرصت کم بوده و کار آموزش زمان بر است که باید با رویکردی جدید مشکلات را رفع نموده و با جلوگیری از پراکندگی امکانات موجود متفاوت از گذشته کار آموزش را پیگیری کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید آموزش فراگیر شود و این مسئله در حوزه سواد آموزی عشایر به صورت جدی باید پیگیری شود.
وی افزود: با توزیع مناسب و عادلانه شرایط و امکانات آموزش و پرورش عادی و آموزش عشایر آن هم در بخش سواد آموزی باید آموزش فرد به فرد را تقویت و عملیاتی نمود.
وی در ادامه سخنان خود با ابراز امیدواری در رفع موانع آموزش برای سواد آموزی عشایر گفت : قصد داریم در بخش آموزش دهندگان از پتانسیل فرزندان تحصیلکرده خانواده های عشایر استفاده نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار