فولادوند: در منطقه22 تهران خیّر داریم اما زمین با کاربری آموزشی نداریم

تهران (پانا) - آیین کلنگ زنی مدارس خیریه آموزش و پرورش منطقه 5 تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد. در این مراسم کلنگ ساخت سه پروژه شهید آقایان، پروژه خیرساز مسعود پیام و پروژه خیرساز مرحوم حسین خرسندنیا به زمین زده شد.

لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: در منطقه22 تهران خیّر داریم اما زمین با کاربری آموزشی نداریم

فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با گرامی داشت یاد محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ایران گفت: خوشحالم شاهد کلنگ زنی در زمین منطقه ۵ تهران هستیم، زیرا در مجاورت این منطقه، منطقه 22 نیز قرار دارد که علی رغم واحدهای مسکونی بسیار زیادی که دارد، متاسفانه به جای ۱۲۰ مدرسه ۴۱ مدرسه ساخته شده است و ناگزیر بخشی از دانش‌آموزان این منطقه به منطقه ۵ تردد دارند که این دارای خطرات جانبی بسیاری است.

فولادوند افزود: حل مشکل فضای آموزشی شهر تهران نیازمند عزم ملی است و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد بلکه نمایندگان و حتی دولت محترم باید به دنبال چاره ای باشند. وی افزود میانگین تراکم مدرسه در شهر تهران ۳۴ تا ۳۳ نفر و میانگین کشوری ۲۴ نفر است. در واقع شهر تهران بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را در کمبود فضای آموزشی داراست. وی افزود: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از فضاهای آموزشی شهر تهران به همت خیرین مدرسه ساز ساخته می شود که همین جای قدردانی دارد. فولادوند با اشاره به مشکلات پیش آمده برای پروژه های مشارکتی گفت: پروژه های مشارکتی ما دچار مشکلات بسیار زیادی شده است زیرا اعتبارات آن تأمین نشده است. خیرین تعهدات مالی خود را عمل کرده اند اما چون ما نتوانسته این اعتبار را بیاوریم اعتمادشان را به ما از دست داده‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آسیب های اجتماعی شهر تهران گفت: اگر به دنبال مهار آسیب‌های اجتماعی هستیم باید به دنبال کلاس با تراکم پایین باشیم زیرا هزینه‌های تعلیم و تربیت بسیار زیاد است و ممکن است با کم توجهی ما به هدر برود.
وی گفت: در منطقه ۲۲ خیّر هست اما متاسفانه زمین با کاربری آموزشی نداریم. باید شرکت‌های عمرانی های این منطقه به خاطر خودشان هم که شده زیربنای لازم برای فضای آموزشی را از قبل پیش بینی کنند.
وی با اشاره به همراهی استاندار تهران برای حل این مشکل گفت: استاندار تهران و شورای شهر این روزها توجه ویژه به منطقه ۲۲ تهران دارند اما به طور کلی پیدا کردن زمین در مناطق مرکزی دچار مشکل شده است و ناچار فضاهای عمودی برای احداث مدارس در نظر می گیریم.

فولادوند با قدردانی از زحمات خیرین مدرسه ساز در منطقه 5 تهران گفت: خوشبختانه در ده ماه گذشته توجه خیرین به شهر تهران زیاد شده است و میزان تعهدی که شهر تهران توانست جذب کند بسیار افزایش پیدا کرده است که این مهم با کمک و همکاری دفاتر نمایندگی خیرین در شهر تهران و اداره کل نوسازی اجرایی شده است.
وی با اشاره به مشکلات بوروکراسی خیرین جهت مدرسه سازی گفت: در شهر تهران کمیته ای تحت عنوان کمیته معین تاسیس شده است که خیرین می توانند هنگام عملیاتی کردن نیت خیرشان به آنجا مراجعه کنند. در این کمیته کارگروه های حقوقی و مالی و حتی روابط عمومی حضور دارند تا مشکلات پیش روی خیرین را مرتفع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار