دیدار استاندار فارس با نخست وزیر قطر/تشکیل کمیته توسعه روابط قطر و فارس

شیراز(پانا)-استاندار فارس که به قطر سفر کرده بود، با نخست وزیر آن کشور دیدار کرد و در این دیدار در خصوص تشکیل کمیته توسعه روابط بین دو طرف و همچنین تسهیل روابط تجاری و گسترش فضای همکاری‌ها، تاکید شد.

کد مطلب: ۹۲۶۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار استاندار فارس با نخست وزیر قطر/تشکیل کمیته توسعه روابط قطر و فارس

به گزارش ایسنا، عنایت‌الله رحیمی که در راس یک هیئت بلندپایه از مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی استان فارس، به قطر سفر کرده است، در دومین روز سفر خود با نخست وزیر و وزیرکشور قطر دیدار کرد.

رحیمی با اشاره به مناسبات مشترک تاریخی و فرهنگی و اعتقادی دو کشور در طول تاریخ، روابط ایران و قطر را راهبردی توصیف و ضمن بیان توانمندی های استان، اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد ارتباطی مناسب و حسنه با کشورهای همسایه از جمله کشور قطر داشته باشد .

او با تاکید بر اینکه ایران امنیت کشورهای منطقه را دارای اهمیت ویژه می‌داند، اضافه کرد: گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی پایه های مستحکم‌تری در تقویت امنیت منطقه ایجاد خواهد کرد .

استاندار فارس با بیان اینکه ایران همواره به همه تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده است، گفت: این پایبندی باید دو سویه باشد و از طرف مقابل نیز مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی روابط اقتصادی دو کشور ایران و قطر را به واسطه درایت مسئولان، در حال پیشرفت توصیف و با بیان اینکه تجار ایرانی نیازمند فضای بیشتری در بنادر کشور قطر هستند، خواهان ایجاد این فضا و همچنین ایجاد تسهیلات تجارت بین المللی برای تجار ایرانی از سوی قطر شد .

او خاطرنشان کرد: کشور قطر می‌تواند با در نظر گرفتن راهکارهای جدید از توان نیروهای متخصص و عادی کار در استان فارس استفاده کند .

استاندار فارس با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر گفت: استان فارس این آمادگی را دارد که به عنوان مقصد دوم پذیرای گردشگران جام جهانی قطر باشد .

رحیمی همچنین تصریح کرد: در راستای توسعه روابط مشترک قطر با استان فارس تشکیل شده و زمینه تقویت مناسبات در زمینه‌های صادرات و واردات، حضور شرکت های پیمانکاری ایرانی در قطر و سرمایه گذاران قطری در ایران، تبادل گردشگر، توریسم درمانی ، صادرات مصالح ساختمانی به کشور قطر را فراهم کند .

او همچنین با اشاره به وسعت و توانمندی‌های استان فارس، ظرفیت های صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و علمی و تحقیقاتی را از جمله این توانمندی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در همه این زمینه‌ها آماده توسعه روابط با کشور قطر هستیم .

استاندار فارس با اشاره به سابقه تاریخی فارس و وجود آثار تمدنی و ۵ اثر جهانی و بیش از ۳ هزار اثر تاریخی ملی، یادآور شد: سالانه تعداد بیشماری از گردشگران کشورهای مختلف وارد این استان می‌شوند .

رحیمی نسبت به توسعه روابط در خصوص جذب گردشگر و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با کشور قطر اعلام آمادگی کرد.

نخست وزیر و وزیر کشور قطر نیز در این دیدار ضمن مهم دانستن مباحث مطرح شده از تشکیل کمیته مشترک برای پیگیری موارد مورد توافق دو طرف استقبال و اضافه کرد: این کمیته به ریاست وزیر شهرداری ها، کشاورزی و محیط زیست قطر تشکیل می‌شود .

شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی همچنین از آمادگی کشورش به منظور ایجاد تسهیلات ویژه برای تجار ایرانی و تبادل مباحث فرهنگی و اینکه از امکانات ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ استفاده شود، خبر داد .

در این دیدار همچنین مقرر شد پروازهای قطری به شیراز و لار و همچنین پرواز های ایران ای از شیراز و لار افزایش پیدا کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار