مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : شرکت 29 هزار و 524 داوطلب استان در کنکور سراسری سال 1398

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: در آزمون کنکور سراسری سال 1398 تعداد 29 هزار و 524 داوطلب استان در پنج گروه آزمایشی شرکت می کنند .

کد مطلب: ۹۲۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان  : شرکت 29 هزار و 524 داوطلب استان در کنکور سراسری سال 1398

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان،در نشست ویدئو کنفرانس با مسئولین و دست اندرکاران برگزاری آزمون کنکور سراسری سال 1398 شهرستانها و مناطق تابعه استان گفت: آزمون سراسری روز های پنج شنبه و جمعه 13 و 14 تیرماه جاری با شرکت 29 هزار و 524 داوطلب کردستانی برگزار می شود .

وی با آرزوی موفقیت برای همه دانش آموزان و داوطلبان شرکت کننده افزود : از این تعداد شرکت کننده در کنکور سراسری، دو هزار و 394 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 15 هزار و 720 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، پنج هزار و 947 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، یک هزار و 663 نفر در گروه آزمایشی هنر و سه هزار و 700 نفر نیز در گروه ازمایشی زبان های خارجه شرکت می کنند .

قربانی با بیان اینکه در کنکور سراسر سال 97 تعداد شرکت کنندگان استان 26 هزار و 316 نفر بود، از افزایش داوطلبان شرکت کننده در کنکور در سال 98 نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: میزان شرکت کنندگان امسال سه هزار و 208 نفر نسبت به سال قبل افزایش یافته است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست بر تمهید مقدمات کامل و برگزاری مطلوب و بهینه آزمون سراسری و مراقبت های لازم و ایجاد ساز و کار های حفاظت آزمون در حوزه های آزمونی تاکید کرد و گفت: صحت و برگزاری سلامت کنکور اولویت اول ما می باشد .

وی به جهت آرامش و رفاه داوطلبان کنکور، آماده سازی حوزه های آزمونی از نظر فضا، سیستم های سرمایشی، صوتی و .... را مهم دانست و گفت: مدیران آموزش و پرورش، مسئولین و دست اندرکاران امر در این خصوص باید نهایت تلاش خود را بکار گیرند .

گفتنی است در آزمون کنکور سراسری سال 98 که 13 و 14 تیرماه برگزار می شود، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و انسانی صبح روز پنج شنبه 13 تیر، گروه آزمایشی هنر عصر پنجشنبه ، گروه علوم تجربی صبح روز جمعه و گروه آزمایشی زبان های خارجه نیز عصر روز جمعه برگزار می شود .

وی در پایان گفت: امسال پایه دوازدهمی ها برای اولین بار در کنکور سراسری سال 98 شرکت می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار