مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : پروژه مهر نماد مدیریت،برنامه ریزی و سازماندهی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پروژه مهر زمینه ساز افزایش بهره وری در آموزش و پرورش و نماد مدیریت ،برنامه ریزی و سازماندهی است که به شکل قانونمند و نظام مند براساس سند تحول بنیادین اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۲۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : پروژه مهر نماد مدیریت،برنامه ریزی و سازماندهی

محمد علی اقعی در دومین نشست شورای پروژ مهر این اداره کل اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان قلب تپنده ی تغییر و تغیّر در احوال جسمی، حرکتی، روانی و ذهنی مخاطبین خود تا خود یاد گیرنده و پویا نباشد نمی تواند در دانش آموزان تحول ایجاد نماید.

او، شادابی و پویایی مدارس را لازمه تحقق اهداف سند تحول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: بر اساس سند تحول سه جوهره اصلی در سیاست های دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از مدرسه اصلی ترین رکن و مدیر مدرسه محور تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی یاد کرد و ادامه داد: اولین جوهره مدرسه محوری است؛ که براساس آن اصل تمرکز زدایی مورد توجه قرار گرفته و قدرت تصمیم گیری از حوزه های ستادی به مدیریت های آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و سپس به مدارس انتقال می یاید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اقدامات خلاقانه و تحول آفرین را جوهره دوم تحول بنیادین دانست و یاد آور شد: در این فرایند، نظام تعلیم و تربیت به یک نظام آموزشی و فرهنگی تبدیل می‌شود که در آن باید به طور مرتب موفقیت های یادگیری خلق خلق شود.

او، با بیان این که سیستم سنتی پاسخگوی نیازهای کنونی دانش آموزان نمی باشد و مدیران باید به سمت و سوی نوگرایی، مهارت و انگیزه حرکت نمایند، ادامه داد: بهینه سازی ،استفاده مطلوب و بهره وری از نیروی انسانی منجر به بهبود کیفیت بخشی،گسترش عدالت،نشاط در نظام تعلیمی و پرورشی می شود.

واقعی، استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی زمینه ساز ارتقای توانمندی های فرهنگیان، بهبود کیفیت آموزشی و گامی مؤثر در راستای تحقق عدالت آموزشی دانست و ابراز داشت: برنامه ریزی و آماده سازی فضا، امکانات و نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی، مهم ترین اهداف اجرای پروژه مهر در آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تعادل بخشی هویتی را جوهره سوم سند تحول خواند و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین به هویت ایرانی- اسلامی توجه خاصی شده است.

رئیس شورای پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که برای تحقق این سه جوهره 131 راهکار در قالب 6 زیر نظام طراحی و مصوب شده است؛ اولویت کاری تابستان امسال را اجرای دقیق پروژه مهر دانست و اضافه کرد: شورای پروژه مهر بر اساس 5 محور سازماندهی ، تعمیر و تجهیز ، توجیه و تبلیغ ، تایید صلاحیت و نظارت و ارزیابی تشکیل شده و اهداف آن را دنبال می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یاد آور شد: با عنایت به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی است، پروژه ی مهر نیز سرنوشت سازترین فرایندی است که در یک سال تحصیلی انجام می گیرد لذا برای تحقق این امر مهم مشارکت کلیه ی مردم عزیز، همکاران فرهنگی و سایر نهادها ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار