کاهش‌نسبی ریزگردها در کشور به نسبت سال گذشته

سمنان و اصفهان همچنان کانون گرد و غبار

تهران (پانا) - به‌گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور فراوانی نسبی گرد و غبار نسبت به سال گذشته در کشور کاهش یافته است.

کد مطلب: ۹۲۶۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش‌نسبی ریزگردها در کشور به نسبت سال گذشته

به‌گزارش ایلنا، احد وظیفه در نشست روسای مراکز پیش‌بینی استان‌های غربی و جنوب‌غربی کشور در اراک گفت: خوشبختانه پدیده گرد و غبار به‌علت بارش‌های مناسب امسال فراوانی کمی نسبت به سنوات گذشته داشته است چرا که تالاب‌های جنوب‌غرب امسال پرآب بودند و زمانی‌که تالاب‌ها خشک می‌شوند منبع گرد و غبار هستند.

او ادامه داد: مناطق مرکزی ایران مانند جنوب سمنان و شمال اصفهان به‌علت خشکی سا‌‌ل‌های متوالی همچنان کانون گرد و غبار هستند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در منطقه شرق کشور نیز فراوانی گرد و غبار کمتر شده ولی کماکان جزو مناطقی است که همچنان گردوغبار در آنجا وجود دارد.

وظیفه به برنامه‌های آتی این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا زیرساخت‌های تولید محصولات و کیفیت محصولات گرافیکی را برای اعلام دقیق تر وضعیت هوا افزایش دهیم و منابع داده‌ای و ایستگاه ها را نیز گسترش دهیم.

او در ادامه بیان کرد: غرب و جنوب کشور از مناطق مهم کشور از لحاظ هواشناسی محسوب می شوند زیرا که غالب سامانه‌های ورودی به کشور به‌خصوص در فصل سرد سال از این مناطق است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امسال تابستان نرمالی از لحاظ هوا پیش رو داریم و این روند تا بارش‌ها در تابستان به‌صورت رگباری و محلی و موقت در بعد از ظهر و شب اتفاق می‌افتد.

بهاروند، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز هدف از این نشست را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در صدور اطلاعیه و اخطارهای هواشناسی در منطقه جنوب غرب کشور و غرب کشور عنوان کرد و گفت: این نشست اولین نشست روسای ۸ استان کشور است و بنا داریم که این نشست به‌صورت دوره‌ای و حداقل سالی دوبار در دیگر استان‌ها نیز برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار