در گفت‌وگو با پانا

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان: والیبال ایران در جوان‌گرایی و تغییر نسل از سایر کشورها جلوتر است

تهران (پانا)- محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان از جوان‌گرایی اعمال شده در تیم ملی ایران در مسابقات لیگ ملت‌ها ابراز رضایت کرد.

کد مطلب: ۹۲۶۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان: والیبال ایران در جوان‌گرایی و تغییر نسل از سایر کشورها جلوتر است

محمد وکیلی در گفت‌وگو با پانا درباره هم گروهی ایران با برزیل و لهستان در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال 2019 گفت: به نظرم با تیم‌هایی خوبی همگروه شده‌ایم. تیم ملی ایران مقابل دو تیم برزیل و لهستان بازی‌های بهتری ارائه داد و اگر به مدال برسیم، اتفاق بسیار خوب و موفقیت‌آمیزی برای والیبال رقم خواهد خورد.

وکیلی در ادامه به عملکرد بازیکنان جوان تیم ملی والیبال بزرگسالان اشاره کرد و گفت: جوان‌های تیم ملی عملکرد خوبی در لیگ ملت‌ها داشتند، خوشبختانه تیم ملی ایران در زمینه تغییر نسل و تزریق چهره‌های جوان عملکرد قابل قبولی داشته و از همه تیم‌ها جلوتر هستند. من با همه این بازیکنان کار کردم و در سال 2015 و 2017 آنها شاگرد من بودند و به خوبی آنها را می‌شناسم.

وی ادامه داد: در ابتدا باید بگوییم آرزوی قلبی من بهترین عملکرد برای همه بازیکنان است. هم بازیکنان اصلی و هم بازیکنان ذخیره که در هفته پایانی به میدان رفتند. جواد کریمی در همان یک مسابقه‌ای که به طور کامل بازی کرد، عملکرد بسیار خوبی داشت و نشان داد که در تورنمنت‌های سطح قاره آسیا و رقابت‌های دیگر می‌توانیم به او اتکا کنیم. به طور حتم وقتی بازیکنی در 22 -21 سالگی در لیگ ملت‌ها به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌رود، کار دشواری دارد و کریمی واقعاً از لحاظ اعتماد به نفس و عملکرد، موفق شد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که در سال 2017 با نوجوانان ایران قهرمان جهان شده بود، افزود: یلی و مجرد هم همین وضعیت را دارند، مجرد نشان داد که در پست سرعتی و بخصوص در بخش دفاع بی‌نظیر است و تیم ملی در آینده در این دو پست می‌تواند به او تکیه کند. او در بازی‌هایی که به میدان رفت نشان داد توانایی نمایش خوب در هر مسابقه‌ای را دارد. یلی هم با توجه به پاس‌های بیشتری که می‌گرفت، وضع متفاوتی داشت و بیشتر تحت فشار قرار می‌گرفت. با این حال اگر بخواهد در آینده بیشتر بازی بگیرد، نیاز دارد از لحاظ بدنی قوی‌تر شود. به نظرم او باید قدرت بدنی بیشتری داشته باشد.

وی درباره استفاده ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران از بازیکنان جوان در لیگ ملت‌های والیبال گفت: یکی از نقاط قوت کولاکوویچ در لیگ ملت‌ها بازی دادن به جوان‌ترها در برخی بازی‌ها به صورت طولانی مدت بود، به عنوان مثال در بازی مقابل بلغارستان از بازیکنان جوان به طور کامل استفاده کرد و حتی در امتیازهای حساس هم آنها را بیرون نیاورد. اما به نظرم امکان این وجود داشت که از این بازیکنان بیشتر استفاده کند و در بازی‌هایی مانند چین، پرتغال و حتی آلمان و ژاپن نیز به آنها بازی ‌دهد. البته این بازیکنان هم باید بدانند از لحاظ بدنی باید خودشان را آماده نگه دارند تا هر زمان وارد زمین شدند، کارایی لازم را داشته باشند.
وکیلی در پایان با اشاره به دو موضوع نتیجه‌گرایی و جوان‌گرایی در تیم ملی والیبال اشاره کرد و گفت: این دو موضوع کاملاً جدا از هم هستند، ما نمی‌توانیم هم به دنبال نتیجه باشیم و هم انتظار داشته باشیم در تمام مسابقات بازیکنان جوان به میدان بیایند. داشتن این دو موضوع در کنار هم ممکن نیست. ما اگر می‌خواهیم به طور مثال جواد کریمی به بازیکن مطمئن‌تری تبدیل شود، باید بیشتر بازی کند تا اعتماد به نفسش بیشتر شود و ممکن است در این مسیر، نتیجه برخی بازی‌ها را هم واگذار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار