راهبرد دانشگاه فرهنگیان نگاه همه جانبه به تربیت است

اصفهان(پانا)-سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان در دهه هفتاد 100 هزار دانشجو داشت اما کار به جایی رسید که امروز 300 هزار معلم کم داریم و این کمبود در چهار سال آینده به 600 هزار نفر خواهد رسید.

کد مطلب: ۹۲۵۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
راهبرد دانشگاه فرهنگیان نگاه همه جانبه به تربیت است

علی محمدی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در دهه هفتاد 400 دانشگاه و 100 هزار دانشجو داشت اما با تدابیر اشتباه کار به جایی رسید که امروز 300 هزار معلم کم داریم و این کمبود در چهار سال آینده به 600 هزار نفر خواهد رسید اما آن ها که ظرفیت دانشگاه را به 3 تا 4 هزار نفر رساندند هیچ فکری نکردند که این کمبود را چگونه باید جبران کرد.

مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در 19 دی 97 در دانشگاه تربیت معلم عنوان کرد: رهبری پرچم دانشگاه را بالا برده و فرمودند دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت دانشجو معلمان است، بر همین اساس سال گذشته 40 هزار دانشجو و سال آینده 40 هزار دانشجو دیگر جذب خواهیم کرد تا بخشی است از دغدغه نظام تعلیم و تربیت در بخش نیروی انسانی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه کمبود امکانات، خوابگاه و اعتبارات سختی هایی را به دنبال خواهد داشت اما خوشحالیم که دوباره پرچم دانشگاه فرهنگیان برافراشته خواهد شد.

علی محمدی بیان کرد: راهبرد دانشگاه فرهنگیان نگاه همه جانبه به تربیت است، آنچه دانشگاه امروز از آن رنج می برد نگاه تک بعدی به تربیت است، نگاه آموزش محور و غفلت از شش ساحت تربیت از ایرادات گذشته و تربیت معلم جامع الشرایط معلم و ارزشی از ابعاد مغفول است.

سرپرست معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان افزود: مقام معظم رهبری تصریح کردند خروجی دانشگاه فرهنگیان تربیت دینی و انقلابی است و کل دانشگاه باید با این راهبرد هماهنگ شود، در شرایط فعلی بیش از حد آموزش محور هستیم و کمترین توجه را به حوزه های تربیتی و اخلاقی داریم و وضعیت فعلی نتیجه این نگاه تک بعدی است که همه از آن ناراضی هستند.

وی تأکید کرد: معلم هنرمند، معلمی که دغدغه اجتماعی، بیان و خط زیبا دارد و می تواند تعامل خوبی را برقرار کند معلم موفقی است اگرچه ظرفیت فعلی امکان اجرای این برنامه ها را نمی دهد، اما در تلاش هستیم تا دانشگاه فرهنگیان در مسیر تربیت معلم شش ساحتی بستر را برای فعالیت اجتماعی و سیاسی در قالب تشکل ها و کانون ها فراهم کند.

محمدی عنوان کرد: مشارکت 17 هزار دانشجو در فعالیت های فرهنگی اجتماعی در چهل و یک رشته نشان دهنده حرکت در مسیر تربیت معلم مهارتی است و برگزاری گردهمایی تشکل های دانشجویی بعد از دو سال تعطیلی در دانشگاه فرهنگیان مشهد آغاز فعالیت های فرهنگی اجتماعی دانشجویان بود.

مشاور دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطرنشان کرد: جو مسمومی در برابر این دانشگاه ایجاد شده اما این دانشگاه در برگزاری مناظرات دانشجویی و تشکل ها پویا است و تنها دانشگاهی است که مناظرات بدون هیچ حاشیه ای در آن برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار