خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون روستایی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز خرید تضمینی محصول گندم از مزارع شهرستان لردگان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا)-مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از آغاز خرید تضمینی محصول گندم از مزارع و مناطق گرمسیری فلارد، آلونی و بخش مرکزی شهرستان لردگان از توابع این استان خبر داد.

افشین حیدری اظهار داشت: امسال افزون بر ۸۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی می‌شود.

وی تعداد مراکز خرید محصول گندم مازاد بر مصرف استان را ۱۵ مرکز عنوان و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده بهای هر کیلوگرم محصول گندم مرغوب ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال قیمت گذاری شده است.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از تجهیز همه مرکز خرید محصولات گندم استان به ترازوی دیجیتال و رطوبت سنج خبر داد و افزود: برای تأمین تجهیزات مورد نظر بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

وی از واریز وجه محصول گندم خریداری شده توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در کمتر ین زمان ممکن خبر داد و گفت: طلب حساب گندمکاران به صورت آنلاین و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ افزون بر ۶۰ هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم و ۲۲ هزار هکتار زیر کشت جو قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار