استاندار کردستان: کنگره مشاهیر کُرد با هزینه بخش خصوصی برگزار می‌شود

سنندج(پانا)-استاندار کردستان گفت: هزینه های برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کرد را بخش خصوصی برعهده می گیرد.

کد مطلب: ۹۲۵۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان: کنگره مشاهیر کُرد با هزینه بخش خصوصی برگزار می‌شود

بهمن مرادنیا استاندار کردستان، در نشست خبری کنگره بین المللی مشاهیر کرد در محل سالن کنفرانس فردوسی دانشگاه کردستان ضمن ارائه آخرین اقدامات مربوط به برگزاری کنگره با بیان این مطلب اظهار داشت: در برگزاری آن باید به اهداف توجه شود نه هزینه ها چراکه آن‌قدر به این مسائل اهمیت داده شده که عقب افتادیم.
وی افزود: هر موقع اسپانسرهای این کنگره تمایل داشتند اسامی آنها اعلام می شود.
استاندار کردستان خاطر نشان کرد: خیلی از افراد و مشاهیری که در خارج از ایران بودند به دلیل برنامه‌هایی که داشتند و تعدادی بدلیل کهولت سن نمی‌توانند شرکت داشته باشند.
مرادنیا با اشاره به اینکه هدف اولیه برگزاری کنگره تجلیل از چهره‌های نامدار کرد در اقصی نقاط دنیا است، گفت: معرفی افراد ناشناخته و نامدار کرد از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
استاندار در ادامه با بیان این مطلب که حضور مظهر اخلاقی هم خواسته مردم و هم مسئولان استان بود، اضافه کرد: ویزای این هنرمند شاخص کرد با مشکلاتی مواجه شد ولی چون ورود او منع قانونی نداشت لذا از نظر دستگاه‌های امنیتی حضورش بلامانع بود.
مرادنیا گفت: پیگیر موضوع و مشکل ویزای این هنرمند ایرانی -عراقی شدیم و اکنون هیچ مسئله ومانعی برای حضورش در استان وجود ندارد و بعد از گذشت ۳۸ سال شاهد حضور او در کردستان به عنوان میهمان کنگره مشاهیر کرد خواهیم بود.
وی تاکید کرد: مظهرخالقی استاد موسیقی و خواننده‌ی نام‌آشنای کُرد از مهمانان ویژه‌ این کنگره است.
وی در ارتباط با حضور مسئولان کشوری در این کنگره گفت: وزیر کشور بدلیل محدودیت پرواز در این کنگره شرکت نمی کند اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمانان ویژه داخل کشور و استانداران سلیمانیه و هولیر هم از مهمانان ویژه خارجی هستند که در این کنگره حضور پیدا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار