معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز فعالیت 32 هزار پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در کشور

مشهد(پانا)- معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب حدود ۵ میلیون دانش آموز در ۳۲ هزار پایگاه اوقات فراغت در سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت 32 هزار پایگاه اوقات فراغت  دانش آموزان در کشور

علیرضا کاظمی صبح امروز در مراسم افتتاحیه برنامه های تابستانی اوقات فراغت آموزش و پرورش استان گفت: برنامه هایی مثل برنامه امروز که در مدرسه برگزار می شود و تمام برنامه هایی که با رویکرد مدرسه محوری است بر سند تحول بنیادین انطباق بیشتری دارد بنابراین ارزشمند تر است.
وی ادامه داد: امروز در کل کشور برنامه های افتتاحیه اوقات فراغت برگزار و برنامه نمادین کشوری آن در استان گلستان و شهر آق قلا برگزار می شود.
کاظمی گفت: در کل کشور حدود ۳۲ هزار پایگاه در ۳۵ رشته محوری و با صد ها برنامه فرعی پیشبینی شده است. در این ۳۲ هزار پایگاه حدود ۵ میلیون دانش آموز را توانسته ایم جذب کنیم. بیشترین مراجعه و حجم آماری دانش آموزان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است و دلیل آن اعتماد جامعه به نهاد تعلیم و تربیت است. این در حالی است که هیچ اعتباری در آموزش و پرورش برای این برنامه اختصاص داده نشده است.
وی طراحی برنامه جامع اوقات فراقت را یک ضرورت دانست و گفت: باید برنامه ای جامع مثل برنامه هدایت تحصیلی طراحی شود برای اینکه دانش آموز در دوران ابتدایی برنامه های اصلی اوقات فراغت خود را تاپایان تحصیل بر اساس استعداد های درونی اش انتخاب کند.
وی با بیان اینکه اثر برنامه های اوقات فراغت اگر از برنامه های رسمی بیشتر نباشد کمتر نیست افزود: دانش آموز در برنامه های گروهی و اوقات فراغت چون منطبق بر فطرت و علاقه مندی او است مهارت های متعددی یاد می گیرد و این سلامت اجتماعی او را تضمین می کند
کاظمی گفت: فرهنگ سازی و متوجه کردن اولیا نسبت به اهمیت این برنامه مهم یک ضرورت است . اگر خانواده ها به اهمیت آن پی ببرند حساسیت بیشتری نسبت به برنامه اصلی خواهند داشت.

وی رویکرد برنامه های اوقات فراغت را مهارت آموزی عنوان کرد و گفت: امروز یکی از مهمترین دغدغه های کشور ما مهارت آموزی است که پرسش مهر ریاست جمهوری ما هم بر این اساس مطرح شده است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار