در گفت و گوی پانا با مدیرعامل باغ کتاب تهران اعلام شد

از تخفیف 50 درصدی تا بازدید رایگان، خدمات دانش‌آموزی «باغ کتاب تهران»

تهران (پانا) –- مدیرعامل باغ کتاب تهران از اعطای تخفیف‌های مختلف 50 تا 100 درصدی برای دانش‌آموزان در بازدید از مراکز علمی و تفریحی باغ کتاب تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
از تخفیف 50 درصدی تا بازدید رایگان، خدمات دانش‌آموزی «باغ کتاب تهران»

محسن جلالی فراهانی مدیرعامل باغ کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا به تشریح برنامه‌های این مجموعه فرهنگی هنری برای دانش‌آموزان بازدیدکننده پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌های مستمر و اردوهای دانش‌آموزی طول سال تحصیلی گفت: در فصل تابستان برنامه‌های ویژه ای برای دانش‌آموزان داریم. یکی از این برنامه‌ها برای دانش‌آموزان مناطق محروم،‌ یکی مناطق جنوبی تهران و دیگری مناطق حاشیه کشور برگزار می‌شود.

تخفیف‌ها و خدمات رایگان برای دانش‌آموزان

مدیرعامل باغ کتاب تهران درباره تخفیف‌های دانش‌آموزی برنامه‌های باغ کتاب گفت: دانش‌آموزان مدارس دولتی می‌توانند با تخفیف 50 درصدی و دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی با تخفیف 35 درصدی از خدمات باغ کتاب برای بازدیدهای مختلف استفاده کنند. همچنین دانش‌آموزان مناطق جنوب تهران و مناطق محروم کشور می‌توانند از خدمات رایگان ما استفاده کنند.

وی افزود: ما به ادارات آموزش و پرورش مناطق جنوبی تهران نامه نوشته‌ایم تا هزینه حمل‌ونقل و حضور دانش‌آموزان در باغ کتاب را متقبل شوند و ما نیز رایگان پذیرای آن‌ها باشیم. یعنی در بازدید از مراکز علمی، که باید بلیت 30 هزار تومانی برای هر بازدیدکننده خریداری شود، دانش‌آموزان مدارس دولتی می‌توانند با قیمت 15 هزار تومان از مراکز بازدید کنند؛ اما برای بعضی دانش‌آموزان مناطق جنوبی شهر تخفیف 85 درصدی درنظر گرفته‌ایم. همچنین تا سقف 10 هزار نفر می‌توانند به صورت رایگان از مراکز باغ علم بازدید کنند.‌ همچنین بنیاد علوی که در شهرهای مختلف کشور به دانش‌آموزان خدمت می‌کند، قرار است 10 هزار دانش‌آموز ضعیف از منطقه حاشیه کشور را برای بازدید به باغ کتاب بیاورد.

مدرسه تابستانی باغ کتاب

جلالی درباره برگزاری اولین مدرسه تابستانی باغ کتاب، که از 15 تیر تا اول شهریور امسال برگزار می‌شود، گفت: مدرسه تابستانی طی پنج روز هفته با برنامه‌های متعدد آموزشی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

وی افزود: ما برنامه‌های فرهنگی و هنری دیگری نیز خواهیم داشت که می‌توان به عصرانه‌های پنجشنبه اشاره کرد که شامل نمایشنامه‌خوانی، قصه‌خوانی، موسیقی، گفت‌وگو و.. است‌، برنامه چهارشنبه های تهران که محتوایی مناسب با موضوعات تهران دارد،‌ کانون فیلم و گپ که از این هفته اجرایی خواهد شد. ما در هر فصل فیلم‌هایی متناسب با ژانر انتخاب شده را به صورت هفتگی نمایش می‌دهیم و نقد می‌کنیم.

گردش در باغ علم برای دوگروه سنی

مدیر باغ کتاب در ادامه به «باغ علم» یا Science Center یکی از مهم‌ترین بخش‌های باغ کتاب که متناسب با گروههای سنی مختلف ساخته و تجهیز شده است اشاره کرد و گفت: با وجود این مرکز دانش‌آموزان می‌توانند مطالب کتابهای علوم را به صورت عملی تجربه و آزمایش کنند. در بخش «باغ علم کودک» که با مشارکت یک شرکت از کره جنوبی ساخته شده، چهار داستان علمی شامل داستان بدن، داستان خانه، داستان شهر و داستان زمین برای مخاطبان 6 تا 12 سال بازگو می‌شود. در هر یک از سالن‌ها که مخصوص این داستان‌هاست، چندین دستگاه علمی، بازی و سرگرمی و مسابقه و معما قرار دارد، در پایان این چهار داستان، یک سالن نمایش علمی و یک سالن سینمایی سه بعدی قرار گرفته که فیلم های علمی آموزشی در این سالن به نمایش گذاشته می شود.

وی از «باغ علم نوجوان» به عنوان بزرگترین مرکز علم باغ کتاب نام برد و گفت: در این بخش، که برای مخاطبان بالای 12 سال تجهیز شده است، یک هواپیمای واقعی وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با کمک برنامه شبیه‌سازی خلبانی را تجربه کنند. رعد و برق مصنوعی(مولد تسلا)، چنگ لیزری، آینه‌های صوتی از دیگر بخش‌های این باغ است. همچنین در بخش دیگری از «باغ علم نوجوان» یک مرکز رویدادهای علمی وجود دارد که مخاطبان می‌توانند پدیده های علمی را با اجرای دانشمندان ایرانی بر پرده تماشا کنند.

پردیس تئاتر باغ کتاب

جلالی همچنین از باشگاه رباتیک و مرکز رویدادهای علمی به عنوان دیگر امکانات باغ علم برای نوجوانان علاقه‌مند نام برد و گفت: علاوه بر مرکز علمی، به زودی شاهد آغاز به‌کار سالن‌های تئاتر خواهیم بود. با افتتاح دو سالن 100 و 250 نفره،‌ سالن تمرین، پلاتو، استودیو ضبط صدا و موسیقی هنرمندان تئاتر و موسیقی نیز از این به بعد قادر خواهند بود با برنامه‌های جذاب و متنوع با مخاطبان باغ کتاب دیدار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار