بادام مزیت مهم صادراتی چهارمحال و بختیاری

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بادام یکی از محصولات و مزیت های مهم صادراتی این استان به شمار می رود.

کد مطلب: ۹۲۵۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بادام مزیت مهم صادراتی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا)-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بادام یکی از محصولات و مزیت های مهم صادراتی این استان به شمار می رود .

حسین برزگر افزود: سطح زیر کشت باغات استان ۴۲ هزار هکتار است، که ۱۶ هزار هکتار آن معادل ۳۷ درصد باغات به کشت بادام اختصاص دارد .

وی ادامه داد: سالانه ۱۹۰ هزار تن محصولات باغی در این استان تولید می شود، که بادام با تولید ۲۴ هزار تن معادل ۱۲.۵ درصد این تولیدات را شامل می شود .

برزگر، متوسط عملکرد بادام در هر هکتار از باغات استان را ۱.۵ تن اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با میانگین عملکرد بادام در باغات کشور که ۸ دهم درصد است، عملکرد ۲ برابری را نشان می دهد .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ارزش تولیدات کشاورزی استان را ۳۴ هزار میلیارد ریال در سال اعلام کرد و گفت: بیش از ۷ هزار میلیارد ریال این تولیدات اختصاص به بادام دارد که ۲۲ درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان را شامل می شود .

برزگر، بازار هدف صادرات بادام استان را کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند، روسیه و پاکستان دانست و افزود: برای رقابت در عرصه تجارت خارجی، علاوه بر تقویت مراکز بسته بندی و تقویت برند بادام استان، باید موفق به کسب استانداردهای تشویقی این عرصه شویم .

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم در عرصه تولید و عرضه بادام در استان فعالیت دارند که ۵ درصد کل اشتغال استان را شامل می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار