پلیس مستقل امنیت اقتصادی راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - جانشین فرمانده ناجا با اشاره به راه‌اندازی پلیس مستقل امنیت اقتصادی گفت ماموریت اصلی پلیس در حوزه اقتصادی، تامین امنیت برای فعالان حوزه کسب و کار و عرصه تولید است که بدون دغدغه به کار و تلاش اقتصادی بپردازند.

کد مطلب: ۹۲۵۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پلیس مستقل امنیت اقتصادی راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دشمن در تمام عرصه‌ها، توان جمهوری اسلامی ایران را محک زده و به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند در هیچ حوزه‌ای با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند از این رو تمام قد به حوزه اقتصاد ورود پیدا کرده و ما را مورد حمله قرار داده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای خواسته یا ناخواسته با دشمن همراهی می‌کنند، گفت: نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی‌های منسجم و سازماندهی شده تصمیم به تشکیل پلیس مستقل امنیت اقتصادی گرفت که هم اکنون عزیزان ما در این حوزه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند؛ ماموریت اصلی پلیس در حوزه اقتصادی، تامین امنیت برای فعالان حوزه کسب و کار و عرصه تولید است که بدون دغدغه به کار و تلاش اقتصادی بپردازند.

وی افزود: امسال در حوزه اقتصاد با دو مسئله مواجه هستیم، یکی نام‌گذاری سال 98 به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دیگری تحریم‌ها و فشار دشمن در عرصه اقتصادی و معیشت مردم است.

این مقام عالی انتظامی کشور به تمرکز پلیس بر تامین امنیت اقتصادی مردم و کشور و نیز اتخاذ تدابیر ویژه در این رابطه از سوی پلیس امنیت اقتصادی اشاره و تاکید کرد: کارشناسان این پلیس در سراسر کشور با جدیت شبانه‌روز با مخلان امنیت اقتصادی برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استفاده از تجربیات گذشته موجب شده تا در پیشگیری از مشکلات در سال جاری منجمله تأمین ارزاق عمومی مردم از جمله قاچاق دام زنده و سوخت موفق‌تر از قبل کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دشمن برنامه‌ای داشت تا تأمین گندم برای کشور را دچار اختلال کند، اظهار کرد: ما مدعی رفع کامل مشکلات نیستیم ولی خوشبختانه در عرصه‌های مختلف به صورت بازدارنده و پیشگیرانه و به صورت مقتدرانه و قاطع برخوردهای لازم را انجام داده‌ایم؛ براساس شاخص‌های تعیین شده، روند جلوگیری از قاچاق ارزاق عمومی موثرتر و موفق‌تر بوده و توانسته‌ایم به نوعی دین خود را نسبت به تحقق شعار سال که همان رونق تولید بوده است را ادا کنیم.

وی، شاخص‌های مقابله پلیس با انواع جرایم به ویژه جرایم حوزه اقتصادی را در سه ماهه نخست سال، مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی همه نهادها در ادامه سال جاری نیز شاهد رونق تولید باشیم.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: نیروی انتظامی همیشه در همه موقعیت‌هایی که مردم حضور دارند با برنامه ریزی‌های مناسب و خاص حضور پیدا کرده که می‌توان به اجرای طرح نوروزی، راهپیمایی عظیم اربعین، بازگشایی مدارس، طرح‌های تابستانه و زمستانه و... اشاره کرد.

این مقام عالی انتظامی کشور، اجرای طرح تابستانه را به دلیل استفاده عموم مردم از روزهای تابستان برای بهره‌مندی از مواهب الهی، طرحی خاص عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی سعی می‌کند با تمام ظرفیت، امنیت و ایمنی سفر وخانه‌هایی را که مردم رها کرده و به مسافرت رفته‌اند را تأمین کند؛ خوشبختانه امسال وضع نسبت به سال گذشته مناسب‌تر بوده چرا که هماهنگی‌ها با سایر دستگاه‌ها بیشتر شده و تجربیات سال‌های گذشته نیز به کارگیری شده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال 2 هزار نفر کاهش تلفات داشته باشیم، گفت: خوشبختانه طبق برنامه تا پایان سه ماهه اول توانسته‌ایم این امر را محقق کنیم؛ امیدواریم در تابستان خصوصا ماه‌های مرداد و شهریور که اوج تصادفات و تلفات محسوب می‌شود با همکاری مردم و سایر ارگان‌ها به شاخص مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

وی به برنامه‌های اختصاصی پلیس برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی با اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، نصب دوربین‌های ثابت و سیار کنترل ترافیک، با کمک دولت ناوگان پلیس راه را با افزایش 200 دستگاه خودرو تاکنون تقویت شده است.

این مقام عالی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: یکی از نعمت‌های ارزشمندی که نصیب مردم استان سمنان شده، خدمتگزاری به زائران حرم رضوی است که واقعا در این زمینه خدمات شایسته‌ای داشته‌اند که پلیس نیز با تامین امنیت ترافیکی و انتظامی مسافران، عملکرد بسیار مطلوبی در این حوزه داشته است.

جانشین فرمانده ناجا، در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با هجمه‌ها به پلیس در روزهای اخیر در فضای مجازی اظهار کرد: متأسفانه برخی به دلیل بی‌توجهی، کم‌توجهی یا چشم‌پوشی از حقایق نکاتی بیان کردند که شایسته نبود و به اقتدار پلیس تعرض کردند.

وی اضافه کرد: مقوله قدرت شامل سه عنصر قدرت، مشروعیت و مقبولیت که از اعمال قدرت است، تشکیل می‌شود که خوشبختانه پلیس جمهوری اسلامی ایران به لطف 40 سال گذشته و تقدیم 12 هزار شهید و دفاع از مرزها و مبارزه با اراذل و اوباش، سارقان و قاچاقچیان و نیز ارائه خدمات بدون منت، برخورداری از نیروهای مومن، بااخلاص، با تجربه، استفاده از فناوری‌های روز و نوین که دارای مشروعیت و مقبولیتی است که با اینگونه اقدامات خدشه‌ای به اقتدار آن وارد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در حد مطلوب همه اقدامات خود را در چارچوب قانون انجام داده و مشروعیت دارد و شاهد این ادعا رضایتمندی بیش از 77 درصدی مردم از پلیس است.

سردار سلیمانی به کسانی که دلسوز پلیس هستند،گفت: مطمئن باشند پلیس مقتدر و به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مقتدر و مهربان که با مردم با عطوفت و مهربانی رفتار می‌کند و خدمتگزار صدیق آنان است و البته با کسانی که عامدانه بخواهند مخل امنیت عمومی شده و جسارت و هتاکی به پلیس کنند و منافع مردم را مورد حمله قرار دهند با اقتدار برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده ناجا به کسانی که تعمدا ارزشهای دینی مردم را مورد هتک قرار میدهند، گفت: مطمئن باشند پلیس همواره با اقتدار با این افراد برخورد خواهد کرد و با برخی افراد که به صورت ناآگاهانه و ندانسته در این مسیر هستند با تأمل و تأنی برخورد می‌کند و این را همه بدانند که امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که این دو راه از یکدیگر متمایز کنیم.

وی اضافه کرد: حمله و تخریب ارزش‌های مردم و نظام که خون‌های بسیاری برای آن به زمین ریخته شده، نقشه دشمن است که از قضا در بررسی‌ها مشخص می‌شود این افراد در چرخه برنامه‌ریزی دشمن قرار دارند؛ اعلام می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که ابهام و سوالی باقی نمانده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر کسانی از روی ناآگاهی در این مسیر قرار دارند پلیس با آنها با رأفت رفتار خواهد کرد، همچنین به افرادی که بخواهند همانند هفته‌ها و روزهای اخیر رفتار کنند به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم ارزش‌های مردم را زیر سوال برده و تضعیف کنند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: براساس نظرسنجی‌ها و اذعان دوست و دشمن؛ بیش از 80 درصد دوستدار و خواستار حفظ ارزش‌های انقلاب و مدافع خون‌های شهدا هستند؛ امیدواریم دشمنان و کسانی که فریب خورده و به نوعی در برنامه‌های آنها حرکت می‌کنند، نخواهند پلیس را محک بزنند چون این بار نیز همانند قبل با برخورد قاطع روبه رو خواهند شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پلیس ما همان نیروهای خدومی هستند که از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کرده و در راستای کاهش سوانح رانندگی و نیز مبارزه با سرقت همواره قدم برداشته و در حال خدمت رسانی و خدمتگزاری به مردم است، خاطرنشان کرد: قطعا این پلیس در حوزه مبارزه با مفاسد اخلاقی نیز به دنبال حفظ حریم امن برای مردم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار