275 مورد ارزیابی ایمنی استاندارد وسایل شهربازی های ایلام انجام شد

ایلام(پانا)مدیر کل اداره استاندارد ایلام از بازرسی ۲۷۵ مورد ارزیابی ایمنی وسایل و تجهیزات شهربازی ها درسطح استان ایلام خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
275 مورد ارزیابی ایمنی استاندارد وسایل شهربازی های ایلام انجام شد

مهناز همتی با بیان این مطلب که تمام تجهیزات مورد استفاده در شهربازی و زمین بازی موجود در استان مشمول مقررات استاندارد اجباری است خاطر نشان کرد: با توجه به فصل بهره برداری از این تجهیزات و مراکز، نظارت و بازرسی از آنها آغاز شده است.

وی افزود: کارشناسان این اداره کل، وضعیت زمین‌ها و تجهیزات مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌های سطح استان را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند و موارد مختلفی مانند ایمنی وسایل، تست جوش، تست استحکام و… بررسی می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: در بازرسی‌های بعمل آمده از شهربازی‌های سرپوشیده سطح استان در سال جاری اکثر این مکان‌ها استاندارد لازم را اخذ کرده و تنها سه مورد فاقد مجوز استاندارد بوده که پلمب شده‌اند.

همتی بیان داشت: تمامی تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌برداران از تجهیزات بازی صرف نظر از مکان مورد استفاده وسایل تفریحی از جمله شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک، استخر، رستوران و… ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی هستند چرا که وجود یک عدم انطباق جزئی در دستگاه‌ ها می‌تواند منجر به بروزخسارت و حوادث برای خانواده‌ها و جامعه شود.

مدیر کل استاندارد ایلام از همشهریان خواست، هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی‌ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد اطمینان حاصل کرده و بدون مشاهده گواهی‌های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را به اداره کل استاندارد استان اطلاع رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار