پیشنهاد یک یزدی برای ثبت 11 تیرماه به عنوان روز « امامان جمعه و جماعت »

یزد (پانا) - یک روزنامه نگار یزدی با اشاره به همسانی تاریخ ارتحال سه امام جمعه یزد در روز 11 تیرماه پیشنهاد کرد این روز به عنوان روز« امامان جمعه و جماعت » درتاریخ یزد نامگذاری شود.

کد مطلب: ۹۲۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد یک یزدی برای ثبت 11 تیرماه به عنوان روز « امامان جمعه و جماعت »

رضا بردستانی در پیشنهاد خود آورده است آن گونه که جریده « طوفان » در شماره331 به تاریخ16 تیرماه 1338 نگاشته است؛ حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضافقیه خراسانی ـ کوچه بیوکی ـ در ساعت ده صبح جمعه 11 تیرماه 1338 دارفانی را وداع می گوید.
همچنان که همگان دانند شهادت آیت الله حاج شیخ محمد صدوقی(ره) نیز جمعه 11 تیرماه 1361 رخ می دهد و نیز درگذشت دیگر امام جمعه یزد زنده یاد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی در روز شنبه 11 تیرماه 1390 حادث می شود.
اخیراً پوستری در فضای رسانه ای استان و کشور منتشر شده مبنی بر گرامیداشت سی هفتمین سالگرد شهادت آیت الله صدوقی و هشتمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی و این در حالی است که همین روز یعنی 11 تیرماه 1398 مقارن است با شصتمین سالگرد درگذشت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضافقیه خراسانی ـ کوچه بیوکی ـ، که دست برقضا تمامی این عزیزان امامان جمعه و جماعت این استان نیز بوده اند.
حال پیشنهاد می شود به خاندان صدوقی که چنانچه صلاح می دانند مراسم امسال را کامل تر برگزار کنند و در کنار گرامیداشت صدوقی ها، شصتمین سالگرد درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضافقیه خراسانی نیز گرامی داشته شود البته در کنار این موضوع می توان این روز یعنی 11 تیر را به عنوان روز« امامان جمعه و جماعت » به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد که ثبت و ماندگار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار