60 مصوبه، ره آورد سفر به بشرویه

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه فشرده سفر دو روزه خود به این شهرستان گفت: پس از بازدید برخی روستاها و پروژه های نیمه تمام و آشنا شدن با مسایل و مطالبات بر حق مردم،در جلسه جمع بندی مصوبات خوبی برای شهرستان بشرویه رقم خورد.

کد مطلب: ۹۲۵۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
60 مصوبه، ره آورد سفر به بشرویه

،محمد صادق معتمدیان،افزود:همه مطالبات مطرح شده از ناحیه مردم و مشکلات احصا شده، کارشناسی و اولویت بندی شد که در نهایت مصوباتی را برای کمک به توسعه، آبادانی و پیشرفت شهرستان به دنبال داشت.


نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از اینکه اجرایی شدن این مصوبات باعث ایجاد تحرک فعالیت عمرانی در بشرویه شود ادامه داد: مصوبات مختلفی در بخش های بهداشت و درمان، فضاهای آموزشی، وضعیت راه ها و غیره به تصویب رسید.


استاندار خراسان جنوبی به حضور هیات های مختلف کارشناسی پیش از این سفر در شهرستان بشرویه اشاره کرد و گفت: این کارشناسان به همراه معاون عمرانی استاندار با مردم، مسئولان و بخش های مختلف جلسه برگزار کرده اند تا شاهد دستاوردهای خوبی از این سفر باشیم.


معتمدیان از تصویب ۱۱ مصوبه در حوزه ورزش و جوانان شهرستان بشرویه خبر داد و افزود: یکی از نیازهای این شهرستان سالن ورزشی بود که عملیات اجرایی سالن ۲ هزار نفری چند منظوره بشرویه آغاز می شود.


او اظهار داشت: احداث پنج مورد زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهرستان و تکمیل استخر سرپوشیده بشرویه تا دهه فجر امسال از دیگر مصوبات این سفر بود.


مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه برای برخی مناطق روستایی نیز سالن های ورزشی احداث می شود گفت: در زمینه نیازهای آموزشی ، هفت باب مدرسه تا پایان سال تکمیل خواهد شد که مراحل احداث این واحدها توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس دنبال می شود.


او گفت: یکی از دغدغه های مردم، اصلاح سیستم های گرمایشی است که تا پایان سال همه سیستم های گرمایشی شهرستان استانداردسازی می شود.

معتمدیان وجود مدارس کانکسی را یکی از دغدغه ها در سطح استان عنوان کرد و افزود: اگرچه شهرستان بشرویه کمترین کلاس کانکسی را دارد اما تا پایان سال شاهد حذف تمامی مدارس کانکسی خواهیم بود.


او از آبرسانی شهری و روستایی به عنوان بخش دیگری از مصوبات سفر به شهرستان بشرویه یاد کرد و گفت: تکمیل شبکه های فاضلاب در بسیاری از روستاها، تکمیل شبکه های توزیع آبرسانی در روستاهای شهرستان، تامین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی، کشاورزی و دامپروری مصوباتی است که تا پایان سال باید اجرایی شود.


استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از نیازهای بخش کشاورزی مرمت، احیای و بازسازی قنوات است که تا پایان سال عملیات مرمت ۶ قنات اصلی شهرستان بشرویه اجرایی می شود.


مقام عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت های شهرستان بشرویه در آبخیزداری اظهار داشت: برنامه هایی برای این منظور در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان قرار گرفته است.


معتمدیان از اتصال ۱۹ روستای شهرستان بشرویه به اینترنت پرسرعت تا دهه فجر امسال خبر داد و افزود: مشکل تلفن ثابت و همراه در روستاها نیز تا پایان سال جاری رفع می شود.


او با بیان اینکه نیازهای زیرساختی در حوزه فیبرنوری مورد توجه قرار می گیرد گفت: در حوزه حمل و نقل و تکمیل راه های روستایی نیز پروژه های مختلف تعریف و زمان بندی شده که تا پایان سال اجرایی و تکمیل خواهد شد.


استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باند دوم بشرویه - طبس از مسیر خدا آفرید مصوب شده که با سرعت عملیات اجرایی آن شروع می شود.


او راه های اصلی را یکی از دغدغه های شهرستان بشرویه عنوان کرد و گفت: به دلایل مختلفی این شهرستان در بن بست قرار گرفته که با تشکیل کمیته ای متشکل از معاون عمرانی استاندار، فرماندار، راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای و کمیته مردمی در اسرع وقت مشکلات موجود به صورت کارشناسی بررسی خواهد شد تا در نهایت منجر به جمع بندی شده و بتوانیم راه های شریانی شهرستان را با کمک وزارت راه و شهرسازی به سرانجام برسانیم.


معتمدیان بیان کرد: یکی از درخواست های مردم توجه به راه های طبس به بشرویه و بشرویه به بجستان است که در دستور کار کمیته قرار می گیرد و به سرعت تصمیمات این کمیته اجرایی و عملیاتی می شود.


او ادامه داد: بهسازی آسفالت مسیر بشرویه به خوسف نیز از مصوبات سفر است که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آسیب های راه های عشایر در جریان سیل امسال اظهار داشت: بهسازی این مسیرها در دستور کار اداره کل امور عشایری و فرمانداری قرار می گیرد.

او افزایش سرانه شهری بشرویه را یکی دیگر از مصوبات این سفر عنوان کرد که در قالب کمیته ای با حضور معاون عمرانی در خصوص آن تصمیم گیری می شود.


معتمدیان اظهار امیدواری کرد: با روحیه جهادی، تلاش شبانه روزی و دلسوزانه مسئولان ،مصوبات این سفر در برنامه زمان بندی شده به سرانجام برسد.


او با تاکید بر اینکه حضور در شهرستان ها به منظور عملی کردن برنامه های توسعه است گفت: بشرویه به عنوان قطب کشاورزی ظرفیت های خوبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.


استاندار خراسان جنوبی پیگیری برای راه اندازی مراکز پرورش شتر و اصلاح نژاد دام سبک را از دیگر برنامه ها برای شهرستان بشرویه برشمرد و افزود: ساخت منزل مقاوم و خانه دار شدن محرومان نیز در قالب تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد و بنیاد مسکن دنبال می شود.


همزمان با دومین روز سفر معتمدیان به شهرستان بشرویه، میز خدمت با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیران کل استان در محل نمازجمعه بشرویه برپا و به درخواست های مردم رسیدگی شد.


بازدید از بافت فرسوده شهر بشرویه، محل احداث مصلای این شهر، خانه تاریخی کیان زاده و خانه تاریخی مستوفی از برنامه های استاندار در دومین روز سفر به شهرستان بشرویه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار