رویشِ نشاط و پویایی در مدارس، با المپیاد بازی های فکری، سرگرمی

شیراز(پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس اهداف برگزاری و توسعه بازی‌های فکری در آموزش و پرورش را دور کردن دانش‌آموزان از فضای مجازی دانست و افزود: ا ورود به فضای بازی‌های فکری و سرگرمی از نشاط و سرگرمی سالم  در محیط مدرسه و خانواده بهره‌مند شوند و با افزایش تاب‌آوری در خود از آسیب‌های اجتماعی دور می‌شوند.

کد مطلب: ۹۲۴۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رویشِ نشاط و پویایی در مدارس، با المپیاد بازی های فکری، سرگرمی

جهانبخش بانشی در حاشیه بازدید از دومین دوره المپیاد ملی بازی‌های فکری، سرگرمی در شیراز، از مجموعه سازمان دانش آموزی فارس خصوصا مدیریت این مجموعه در ابتکار عمل و برگزاری این برنامه در سطح منطقه و استان و در سطح کشوری تشکر کرد و افزود: بازی‌های فکری قطعا باید در آموزش و پرورش توسعه پیدا کند و ما معتقدیم که اگر قرار است مدارس ما مدارسی شاد و پویا باشد و از آسیب‌ها و گرفتاری‌های موجود فاصله بگیرد، دانش آموزان باید به سمت این برنامه هایی که سرشار از خلاقیت و ابتکار است رو بیاورند.
وی توسعه بازی‌های فکری در آموزش و پرورش را موجب فاصله گرفتن دانش‌آموزان از فضای مجازی دانست و گفت: دانش آموزان بجای ورود به فضای مجازی و سرگرمی هایی که برای آنها میتواند آسیب هایی در بر داشته باشه میتوانند این بازی هارا یاد بگیرند و در خانواده از شادی و سرگرمی سالم بهره مند شوند.
او در ادامه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ی سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش خوشبختانه این کار در حال اجراست و امروز شاهد ورود دانش اموزان با علاقه به این برنامه ها هستیم .

او ادامه داد: من فکر میکنم اجرای بازی‌های فکری مثل المپیاد رویش و تداوم آن چند ویژگی مهم دارد، اینکه قدرت ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان را بالا می‌برد و این زمینه را فراهم می‌کند که یاد بگیرند در سایر کارها نیز با خلاقیت و ابتکار برخورد کنند و با داشتن قدرت حل مسئله از مهارتشان به‌خوبی استفاده کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به نظم حاکم بر بازی‌ها و قاعده این بازی ها بر مبنای نظم و انسجام گفت: طبیعتا این بازی‌ها برای اموزش نظم به دانش‌آموزان نیز بسیار موثر است.
بانشی ادامه داد: این بازی نمونه عملی کار گروهی و کار جمعی است و کارگروهی در فضای فرهنگی جامعه ما نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری است تا نسل امروز و فردا کار جمعی و گروهی را یاد بگیرد و به شکل هماهنگ و بر مبنای یک گروه استوار کار را پیش ببرد.
او گفت: تا آنجایی که ممکن است ما از تک‌روی و کار فردی که مبتنی بر فکر و اندیشه یک نفر است باید فاصله بگیریم وبه سمت کار های گروهی که میتواند در همه بخش های فرهنگی و علمی ما کارگشا باشد برویم.
او تاکید کرد:

دومین دوره از المپیاد ملی بازی‌های فکری، سرگرمی رویش، امروز در شیراز در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در رشته های دومینوتاپلینگ،دومینو برج، جنگا، روبیک، پنتاگو، اتللو، لیوان چینی، ریورسی و بلاک آس با هم به رقابت پرداختند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار