گشایش دبیرخانه بازی‌های فکری سرگرمی در ناحیه 3 شیراز

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در آیین گشایش دبیرخانه بازی‌های فکری سرگرمی ناحیه 3 شیراز ضمن تقدیر از مدیریت این ناحیه و تیم پر تلاش سازمان دانش‌آموزی او گفت: خوشحالیم که باور به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در بین مسوولان نهادینه شده و توجه به مبحث پرورشی دانش‌آموزان مورد توجه بیشتری است.

کد مطلب: ۹۱۱۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
گشایش دبیرخانه بازی‌های فکری سرگرمی در ناحیه 3 شیراز

محسن کلاری ادامه داد: تربیت اجتماعی دانش‌آموزی مسوولیت اصلی سازمان دانش‌آموزی است و امروز خانواده‌ها و مسوولان بیش از پیش به اهمیت این نوع تربیت در بین دانش‌آموزان توجه دارند و حمایت آنان و توجه به مباحث پرورشی به ما در سازمان دانش‌آموزی انگیزه بیشتری برای کارکردن برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان می‌دهد.

او با اشاره به حضور ۱۴۰۰ نفری دانش‌آموزان در رقابت بازی‌های فکری و سرگرمی، این حجم از استقبال را بی‌نظیر خواند و افزود: در واقع این حضور حداکثری نشان‌دهند عملکرد فعالیت‌هاست و امروز دیگر با همایش و نمایش نمی‌شود آسیب‌های اجتماعی را کم کرد بلکه با عمل و تبدیل حرف‌ها به رفتار است که می‌توانیم شاهد کاهش آسیبها باشیم.

او افزود: امروز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به سمت بازی‌های تیمی و افزایش تاب‌آوری در بین دانش‌آموزان برویم و بازی‌های فکری سرگرمی به لحاظ تنوع بازی و عملکرد مختلف بر ذهن و فکر و رشد تمرکز بهترین ابزار مقابله با آسیب‌هاست.

کماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز نیز در ادامه بازی های فکری -سرگرمی را یکی از نیازهای ضروری در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان برشمرد و افزود: در سال گذشته ما بزرگترین مسابقه دانش‌آموزی را در این زمینه در ناحیه 3 با حضور بیش از 1400 نفر برگزار کردیم.

او ادامه داد: ما بر حضور اولیا در تمام برنامه‌های پرورشی خود در ناحیه تاکید داریم و بازی‌های فکری سرگرمی نیز با استقبال خوب اولیا روبرو شده و فردا میزبان مسابقات بازی‌های فکری سرگرمی ویژه اولیای دانش‌آموزان در سطح ناحیه 3 هستیم.

کماندار افزود: این بازی‌ها به دلیل بهره‌مندی از محیط سالم و رقابت‌های سالم و همچنین برقراری ارتباط هماهنگ دست و ذهن و فکر یکی از بهترین فضاها را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند و وظیفه ما است که این محیط‌های سالم را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

او از آموزش معلمان به عنوان مربیان این بازی‌ها در ناحیه 3 خبر داد و افزود: این مرکز در واقع برای همه دانش‌آموزان دختر است که علاقمندان ضمن آموزش می‌توانند در مسابقات شرکت کنند و انشاءالله به زودی مرکز ویژه پسران نیز در یکی دیگر از مدارس پسرانه افتتاح خواهد شد.

دانش‌آموزان دختر و معلمان علاقمند ناحیه 3 شیراز برای بهره‌مندی از آموزش و شرکت در مسابقات می‌توانند به این دبیرخانه واقع در بلوارسیبویه، دبیرستان دخترانه شهید دستغیب مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار