برداشت گیلاس در باغات شهر گیلاس ایران

ارومیه (پانا)- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه گفت: در نزدیک به ۳۵۰ هکتار از باغات این شهرستان، گیلاس تولید می‌شود که بیش از پنج هزار نفر کشاورزان از فروش این محصول رنگین تامین معاش می‌کنند.

کد مطلب: ۹۲۴۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برداشت گیلاس در باغات شهر گیلاس ایران

انور حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه اظهار کرد: در نزدیک به ۳۵۰ هکتار از باغات این شهرستان، گیلاس تولید می‌شود که بیش از پنج هزار نفر کشاورزان از فروش این محصول رنگین تامین معاش می‌کنند.

وی ادامه داد: براشت گیلاس از اول تابستان شروع شده است و تا یک ماه دیگر ادامه خواهد یافت.

حسینی گفت: افزون بر یک هزار و ۵۰۰ تن در باغات بارور این شهرستان گیلاس تولید می‌شود که علاوه بر استان‌های همسایه به خارج از کشور از جمله روسیه، پاکستان، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی به میزان صادرات گیلاس اشنویه به خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: سالانه ۵۰۰ تن به ارزش یکصد میلیارد ریال به بازار‌های جهانی راه می‌یابند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اشنویه اضافه کرد: گیلاس این شهرستان، ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس را شامل می‌شود که در این میان خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را در اشنویه به خود اختصاص داده است.

حسینی در پایان، برگزاری جشنواره ملی گیلاس را نیز نوید داد و گفت: این جشنواره امسال به مدت سه روز از دوازدهم تا چهاردهم در این شهرستان برگزار می‌شود و ضمن آن ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی اشنویه و همچنین محصولات باغی مانند گیلاس و سیب این منطقه به شرکت کنندگان معرفی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار