مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری

70 شرکت دانش‌بنیان ایرانی به روسیه سفر می‌کنند

تهران (پانا) - مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت 70 شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به همراه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با هدف توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین ایران و روسیه به این کشور سفر می‌کنند.

کد مطلب: ۹۲۴۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
70 شرکت دانش‌بنیان ایرانی به روسیه سفر می‌کنند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره اعزام یک هیات تجاری به روسیه، عنوان کرد: با حمایت مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، یک هیات بلندپایه تجاری و فناوری ایرانی 18 تا 23 تیرماه سال جاری به همراه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به کشور روسیه سفر می‌کنند تا شرایط همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور را بررسی کنند.

وی افزود: این هیات تجاری که متشکل از نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان است، در این سفر با شرکت‌های متناظر روسی دیدارهای دو جانبه خواهند داشت و نشست‌های رو در رو برگزار میکنند.

به گفته کرمی، این نشست‌ها با هدف افزایش همکاری‌های علمی و فناوری و آشنایی طرفین با ظرفیت‌های فناورانه دو کشور برگزار می‌شود. همچنین بازدید از مراکز روسیه نیز یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌های ایرانی است.

وی همچنین تصریح کرد: روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان، یکی از کشورهای اصلی حوزه اوراسیا است و با جمعیتی بالغ بر 147 میلیون نفر و دسترسی به جمعیت بالغ بر 290 میلیون نفری حوزه CIS، موقعیتی راهبردی در منطقه را دارد. تجارت میان ایران و روسیه پتانسیل صادراتی خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی دارد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: صادرات 300 میلیون دلاری ایران به روسیه و واردات 3/1 میلیارد دلاری ایران از روسیه طی سال 97 بیانگر لزوم ایجاد تدبیری جدید برای ترمیم و اصلاح تراز تجاری ایران است.

وی ادامه داد: بنابراین بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهبود تراز تجاری با کشور روسیه به عنوان یکی از راهکارها، بیش از پیش ضروری است. همچنین یکصد و 11 شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند طی چهار سال اخیر 351 میلیون دلار محصول با فناوری پیشرفته خود را به حوزه CIS صادر کنند.

کرمی بیان کرد: با توجه به وجود شرایط همکاری‌های ایران و روسیه با یکدیگر، این هیات فناوری متشکل از مدیران عامل 70 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری و به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و همراهی نمایندگانی از وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت، صندوق نوآوری و شکوفائی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 18 تیرماه به کشور روسیه سفر می‌کنند.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: سفر نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان به روسیه همزمان با نمایشگاه اینوپروم روسیه صورت می‌گیرد و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور در شهرهای مسکو و یکاترینبورگ با شرکت‌های متناظر خود دیدار خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار