کمپین "مشاوره ژنتیک" در چهارمحال و بختیاری فعال شد

کمپین "مشاوره ژنتیک " روز یکشنبه با هدف آگاه سازی مردم و خانواده ها برای انجام مشاوره ژنتیک در استان چهارمحال وبختیاری فعال شد.

کد مطلب: ۹۲۴۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کمپین "مشاوره ژنتیک" در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد (پانا)-سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این کمپین به منظور آگاه سازی خانواده‌ها با آزمایش‌های ژنتیک قبل و بعد از ازدواج و قبل و بعد از بارداری جهت پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی اجرا می‌شود.

معصومه محمدی با تاکید بر اینکه این کمپین با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی برای پیشگیری از معلولیت‌ها فعال شده است، اظهار کرد: این کمین به مدت ۳ ماه در سطح استان فعال می‌شود.

وی به پیشگام بودن چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح‌های غربالگری شنوایی نوزادان و غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در سطح کشور اشاره کرد و گفت: پوشش اجرای طرح تنبلی چشم در استان ۹۸ درصد است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری مقام دوم اجرای طرح تنبلی چشم را در بین استان‌های کشور دارد.

محمدی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از معلولیت شنوایی، طرح سنجش شنوایی نوزادان در بیمارستان‌های استان در حال اجراست و به طور میانگین ۹۲ درصد نوزادان در این طرح مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی از اجرای ۳ طرح غربالگری اختلالات ژنتیک قبل از ازدواج با جامعه هدف ۱۵ تا ۲۵ ساله با مشارکت آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در قالب آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری ژنتیک در مدارس متوسطه دوم استان برگزار شد.

به گفته وی، این طرح‌ها با هدف آگاه‌سازی جامعه از علت معلولیت‌ها به منظور پیشگیری از اختلالات ژنتیک اجرایی شده و در اجرای این طرح‌ها بیش از ۶۰ هزار دانش آموز دختر و پسر آموزش‌های لازم را در زمینه دریافت خدمات مشاوره و اهمیت جایگاه مشاوره ژنتیک فرا گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار