معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

هدف آموزش و پرورش توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی است

ارومیه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی هدف آموزش و پرورش را توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی دانست.

کد مطلب: ۹۲۴۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف آموزش و پرورش توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی است

جلسه هماهنگی چگونگی اختصاص فضاهای مازاد مدارس دولتی برای کلاسهای پیش دبستانی صبح امروز در محل دفتر معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

میرصادق جامعی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این جلسه با تاکید بر اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش مخصوصاً سند تحول بنیادین، در راستای توسعه کمی وکیفی دوره پیش دبستانی ضمن بیان اهمیت این دوره در رشد ذهنی و فکری وخلاقیت نوآموزان خواستار جذب حداکثری نوآموزان در سطح استان شد.

وی خاطر نشان کرد: دوره پیش دبستانی دوره رسمی است و تشکیل کلاس‌های آن در مدارس غیردولتی و فضای مازاد مدارس دولتی امکان پذیر است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: رعایت عدالت و دوری از انحصار در بهره برداری مؤسسان دارای مجوز از فضاهای مازاد مدارس در دستور کار قرار دارد.

جامعی با بیان اینکه دستورالعمل وزارتی فصل الخطاب فعالیت مراکز پیش دبستانی است؛ افزود: دستورالعمل اجرایی آموزش و پرورش برای دوره پیش‌دبستانی توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی را با تاکید بر مناطق لازم التوجه به ویژه دو زبانه، محروم، عشایر و حاشیه شهرها را دنبال می ‌کند.

وی ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مدارس غیردولتی و دولتی و ثبت‌نام به موقع نوآموزان پیش دبستانی در سامانه سناد و استمرار فعالیت‌های امیدبخش سنوات گذشته، در راستای افزایش نرخ پوشش پیش‌دبستانی، مورد تاکید است.

معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان افزود: در سالتحصیلی 97-98، 41 هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی جذب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار