هشدار روسیه به واشنگتن در مورد سیاست‌های اخیرش علیه تهران

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن باید به این موضوع با ضرورت بیاندیشد که سیاست‌هایش در مورد ایران قرار است به کجا بیانجامد.

کد مطلب: ۹۲۴۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هشدار روسیه به واشنگتن در مورد سیاست‌های اخیرش علیه تهران

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: «روسیه در طول بیش از یک سال گذشته سیاست‌های واشنگتن را با نگرانی نظاره کرده است. آنها در این مدت با خروج از توافق هسته‌ای برجام که تضمین‌کننده ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران بود اتهام‌های بی‌اساس علیه تهران وارد کرده‌اند. واشنگتن به تدریج به اعمال تحریم‌های گسترده و اقدامات تحریک‌آمیز از جمله اقدام نظامی اخیر علیه ایران دست زده است.»

وزارت امور خارجه روسیه تأکیدکرد: «واشنگتن تهاجم بیشتر را در سر می‌پروراند و می‌خواهد کسانی را که تمایلی به تعظیم در برابر این دیکتاتوری آمریکا را ندارند مجازات کند.»

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: «علاوه بر این، چنین سیاستی نه تنها در خاورمیانه و آسیای مرکزی بی‌ثباتی ایجاد می‌کند که در نظام امنیتی بین‌المللی نیز اخلال ایجاد می‌کند.»

این بیانیه تأکید کرد: «واشنگتن با اعمال تحریم‌های شخصی علیه مقامات بلندپایه و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای، در حقیقت تمامی پل‌ها که ممکن بود به امکان گفت‌وگو با تهران بیانجامد را به آتش کشیده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار