رئیس دادگستری اسلامشهر ابهامات ناشی از قانون بازداشت محکومین مهریه را تشریح کرد

اسلامشهر(پانا) - رئیس دادگستری ا سلامشهر در گفتگو با رادیو تهران بیان داشت : آزادی زندانیان مهریه شامل آن گروه از محکومین است که با نگرش به قوانین توانایی پرداخت مبلغ تعیین شده مهریه درحکم صادر شده توسط قاضی راندارند.

کد مطلب: ۹۲۴۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دادگستری اسلامشهر ابهامات ناشی از قانون بازداشت محکومین مهریه  را تشریح کرد

رضا کمیلی مقدم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفتاد و دو تن ازیاران باوفایش و هفته قوه قضاییه اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی اولین قانون در رابطه با محکومیت بدهکاران مالی در سالهای 78-77 به تصویب رسید و در این قانون فرد تا زمان پرداخت مال،اثبات اعسار و جلب رضایت شاکی در زندان میماند.

او افزود: در سالهای بعد قانونگذار با تصویب قوانین جدید موارد قانون محکومیت‌های مالی را از جمله بند ج ماده هیجدهم آیین نامه و تصویب ماده 29 در سال نود و چهارقانون را اصلاح کردو پیرو تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درهمایش قوه قضاییه در همان سال و نظرات مراجع تقلید مبنی در این رابطه که آن گروه از محکومین پرداخت مبلغ تعیین شده جهت مهریه در حکم صادر شده توسط قاضی را ندارند و اعسار واقغی فرد به اثبات رسیده ، باید آزاذ شوند، لحاظ گردید.

کمیلی مقدم خاطر نشان کرد: بر اساس دستور حجت الاسلام رییسی ریاست قوه قضاییه تمام قضات کشور به بازنگری پرونده محکومین مهریه خارج از نوبت پرداختند و در این راستا بود که گروه قابل توجهی اززندانیان مهریه با تعدیل اعسار و در مواردی تقسیط مبلغ مهریه از جمله در اسلامشهر آزاد شدند.

رئیس دادگستری اسلامشهر اذعان داشت: با توجه به موارد مذکور هنوز طبق قانون محکومین مالی در ارتباط با پرداخت مهریه که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند و یا مال خود را مخفی کرده و اعلام نمیکنند، در زندان بسر خواهند برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار