تبریک مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت هفته قوه قضاییه

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی برقراری عدل و داد در کشور سرفراز ما بر عهده قوه محترم قضائیه و حاکمان شرع و دادرسان آن است، به مناسبت هفته قوه قضاییه پیام تبریک صادر کرد.

کد مطلب: ۹۲۴۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تبریک مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت هفته قوه قضاییه

در متن پیام تبریک سالار قاسمی،مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت هفته قوه قضاییه آمده است:

برادران ارجمند جنابان، آقای احمد فاضلیان رییس کل محترم دادگستری استان البرز و آقای حاجی رضا شاکرمی دادستان محترم عمومی و انقلاب استان البرز؛

می گویند که عدالت خط قرمز خدای باری تعالی است و آنچنان که در سوره نساء آمده است: إِنَّ اللّهَ لاَ یَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ «خداوند حتی به اندازه ذره ای ظلم نمی کند» خداوندی که بنا بر صفت والایش "عادل" است و اولیای خود را مفتخر و مزین کرد به گسترش عدل ،انصاف و دادگری؛ دین شریف اسلام هم به عنوان پرچمدار این عدالت گستری در جهان درخشید و عظمت یافت.
به یمن انقلاب پربرکت اسلامی ایران، وظیفه اصلی برقراری عدل و داد در کشور سرفراز ما بر عهده قوه محترم قضائیه و حاکمان شرع و دادرسان آن است. هفته اول تیرماه هر سال، یادآور شهادت آیت الله دکتر بهشتی یکی از مخلص ترین یاران انقلاب اسلامی و 72 تن دیگر از نیروهای خدوم و گرانقدر نظام اسلامی یادبودی برای بازبینی و بازیابی نقش بی بدیل دستگاه قضا در ایجاد عدالت و صیانت از حقوق فردی و اجتماعی است که همواره مورد تاکید مقامات عالی نظام بوده است . قوه ای که دستگیرِ مظلومان و بی پناهان و ستاننده ی حق از ظالمان و خطاکاران است.
الحمدالله که پرورش یافته ی مکتبی هستیم که امام اولش اسطوره ی عدالت و انصاف بود و هنوز بعد از چهارده قرن خواندن نامه کم نظیر، پر منطوق و روشن وی به یکی از حاکمین دانای خود، آنجا که می فرماید: «با مردم چنان باش، که در روز حساب که خدا را دیدار می‌کنی، عذرت پذیرفته‌آید که گروه ناتوانان و بینوایان به عدالت تو نیازمندتر از دیگران‌اند و چنان باش که‌برای یک یک آنان در پیشگاه خداوندی، در ادای حق ایشان، عذری توانی داشت.» چنان حس طراوتِ کلام و در عین حال پیام محکم و مستقری را منتقل می کند که شایسته است هزاران مرتبه شکر حق به جای آوریم که مسلمان ایم و علی (ع) را داریم.
فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به شما که پیرو مسیر حق و عدالت علی وار هستید و مصداق آن نیم بیت که:
"عادلی، سایه ی خدا باشی" و همچنین تمامی همکاران صدیق، کوشا و متعهد دادگستری و دادستانی استان البرز که نقش بی بدیلی در تامین امنیت و عدالت و حراست از حقوق اشخاص و جلوگیری از تضییع منافع جامعه دارند، تبریک عرض می کنم.

سالار قاسمی
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار