امروز: جمعه 8 اسفند 1399 - 08:08 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها؛

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش: نظام نابرابری جامعه نباید در مدرسه تثبیت، تشدید و تشریع شود

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش: نظام نابرابری جامعه نباید در مدرسه تثبیت، تشدید و تشریع شود

6/25/2019 9:29:00 PM
6/25/2019 9:29:00 PM
سه‌شنبه 4 تیر 1398 - 21:29
گردهمایی مشترک معاونان و مدیران  حوزه ستادی و ادارات‌کل تابعه سازمان نوسازی مدارس

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها  با اشاره به انتقادهای صاحب‌نظران در سراسر جهان به‌نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: منتقدان می‌گویند این نظام نابرابری‌های جامعه را در مدرسه تثبیت، تشدید و تشریع کرده است لذا برای شکستن این حصار باید عدالت آموزشی را اجرا کنیم.

به گزارش معاونت اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و پرورش، سید جواد حسینی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران وزیر، مدیران کل ستادی و مدیران کل آموزش ‌و پرورش استان‌های کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه و ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات سید محمد بطحایی، اظهار کرد: سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه باید برنامه‌هایی را در اولویت داشته باشیم، اظهارکرد: اولین برنامه این است که بپذیریم مدارس را پرکار کرده‌ایم و در این حالت مدرسه توانایی انجام کار کیفی نخواهد داشت و فقط وقت می‌کند برای دستوراتی که از سطوح بالاتر داده ‌شده است آمار سازی کند.

وی دومین برنامه را ورود آموزه‌های سند تحول بنیادین به مدرسه دانست و گفت: برای این کار استقرار نظام جامع پایش نیاز است و سیستم‌های کنترلی مدیریتی اجرای سند تحول بنیادین باید راه‌اندازی گردد.

وی سومین برنامه را اجرای بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: برنامه‌های آموزش ‌و پرورش را از بیانیه گام دوم انقلاب جدا کنیم و برای اجرای بیانیه گام دوم برنامه جداگانه داشته باشیم.

حسینی چهارمین برنامه را سهیم کردن همه شرکای آموزش‌ و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد وگفت: در این مسیر خانواده‌ها، دولت و دستگاه‌های بسیاری شریک ما در اجرای سند تحول بنیادین هستند و باید نظام‌نامه تعامل با سایر دستگاه‌ها را تدوین کنیم و میز گفت‌وگو با شرکای خودمان همچون خیرین، صاحب‌نظران، نهادها، تشکل‌های شناسنامه‌دار و... داشته باشیم.

به چهار نوع استاندارسازی در فضا و تجهیزات، منابع انسانی، منابع مالی و فرآیندها و پیامدهای آموزشی و پرورشی نیاز داریم

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه با تمام وجود مشکلات را می‌فهمم و اعتقاددارم می‌توان این مشکلات را کاهش داد، گفت: نیاز به چهار نوع استاندارسازی در فضا و تجهیزات، منابع انسانی، منابع مالی و فرآیندها و پیامدها آموزشی و پرورشی داریم و اولویت‌هایی را در این راستا باید مدنظر قرار بدهیم .

وی با اشاره به انتقادهای صاحب‌نظران در سراسر جهان به‌نظام تعلیم و تربیت اظهارکرد: منتقدان می‌گویند این نظام تعلیم و تربیت نابرابری‌های جامعه را در مدرسه تثبیت، تشدید و تشریع کرده است به‌طوری‌که افراد برخوردار توان استفاده از آموزش باکیفیت را از پایین‌ترین تا بالاترین سطوح آموزشی دارند و لذا نظام تعلیم و تربیت برخلاف اصول اولیه تشکیل خود منجر به ایجاد نابرابری‌های بیشتر می‌شود و این نابرابری‌ها را در مدرسه تثبیت، تشدید و تشریع می‌کند لذا برای شکستن این حصار باید عدالت آموزشی را اجرا کنیم و در این راستا تشکل غیردولتی در کشور به ثبت خواهد رسید که در استان‌ها محروم‌ترین مناطق را موردتوجه قرار دهند.

حسینی اظهار کرد: دومین انتقاد به ذهنی شدن نظام آموزشی است که برای توانستن و زیستن نیست لذا توسعه مهارت‌های حرفه‌ای را برای این نقد در دستور کارداریم.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: سومین انتقاد این است که آموزش ‌و پرورش قرار بود افراد را با تفکر واگرا،خلاق و نقاد تربیت کندکه در انجام این کار موفق نبوده است، لذاتلاش می‌کنیم تا با اصلاح فرایندها و روش‌ها بر مبنای سند این نقد را هم پاسخگو باشیم.

وی بابیان اینکه تمرکززدایی و توسعه مشارکت‌ها را باید مدنظر قرار دهیم،گفت: ترویج تربیت اخلاقی و دینی در نظام آموزشی باید هدف‌گذاری و اجرایی شود و فرهنگ دینی باید در دل آموزش ‌و پرورش ساری وجاری شود.

حسینی با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در آموزش ‌و پرورش پروژه مهر در راستای ساماندهی مدارس در جهت شروع سال تحصیلی است، گفت: کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی، مدیریت بهینه بر منابع و مصارف، اوقات فراغت با رویکرد هنری، ورزشی، حرفه‌ای ودینی، ثبت‌نام و هدایت تحصیلی دانش آموزان، پیگیری مطالبات فرهنگیان و طرح رتبه‌بندی معلمان را در اولویت‌های خود قرار دهیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران وزیر، مدیران کل ستادی و مدیران کل آموزش ‌و پرورش استان‌های کشور جواد حسینی سید محمد بطحایی
اخبار مرتبط
  • بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش: بنایی بر ثبت‌نام در انتخابات مجلس ندارم

  • حسینی: رویکرد سند تحول گذر از درس‌زدگی است

  • ارسال کاروان اقلام اهدایی به خانواده‌های فرهنگی سیل‌زده گلستانی

  • سرپرست آموزش و پرورش: با ۱۵ مدرسه غیردولتی متخلف برخورد شد

  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش : نظام‌نامه تعامل آموزش و پرورش با دستگاه‌های مختلف تدوین می‌شود

  • سیدجواد حسینی: فاصله مدیران در همه سطوح با ذی‌نفعان کاهش یابد

  • بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز

  • حسینی: نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌یاری با مشارکت دانش‌آموزان از جمله اهداف نظام تعلیم و تربیت است

  • حسینی: آموزش‌ و پرورش بهترین محل برای سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات است

  • مقصودی، نماینده مجلس: سرپرست وزارت آموزش و پرورش تمام پست‌ها از معلمی تا مدیرکلی را تجربه کرده است

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • بارش شدید برف و باران در ۶ استان

  • مرگ دردناک کودک در داخل ماشین لباسشویی!

  • اسامی نفرات برتر در بخش دانش‌‌آموزی و فرهنگیان «جشنواره علوی» اعلام شد

  • صید کوسه انسان نمای عجیب

  • در پویش «سپاس وزیر» شرکت کنید

  • جزئیات بیمه تکمیلی؛ خدمات درمانی فرهنگیان رایگان شد

  • حاجی میرزایی: سیاست ما در آموزش و پرورش آشنایی جامعه دانش‌آموزی با معارف و تعالیم امام علی است

  • بهترین مدل عدالت گستری، حکومت داری قاطع و خدا محوری است

  • افزایش موارد فوتی کرونا طی 24 ساعت گذشته

  • حاجی میرزایی: وظیفه همه فرهنگ دوستان حمایت از امور تربیتی و تربیت اسلامی است

  • دستگیری رضا عطاران در کانادا+فیلم

  • ممنوعیت تکالیف سنتی یا پیک نوروزی؛ «هنر و داستان» تکلیف عید دانش‌آموزان

  • غیبت آقای ستاره دو رقمی شد؛ او می‌خواهد کهکشانی باشد

  • بالا رفتن توقعات عاملی برای تعویق ازدواج جوانان!

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 7 اسفندماه

  • همایش قطبی طلایه داران تربیت

  • استان اصفهان از نظر مشارکت در جشنواره علوی رتبه سوم و از نظر کسب رتبه در مقام دوم قرار گرفت

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: چالش هسته‌ای ایران برای ما فوری است

  • اولویت‌های هریس در سیاست‌ خارجه آمریکا

  • گروسی هفته های آتی برای برجام را حیاتی خواند

  • فرمانده ارتش نروژ از احتمال درگیری با روسیه خبر داد

  • یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی: آمریکا با انتقال بخشی از دارایی‌های مسدودشده ایران موافقت کرد

  • هدیه ۲ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مددکاران کهریزک

  • انتقال 3 محکوم ایرانی از تایلند به ایران

  • تهدید سلامتی سالمندان حتی با میزان کم آلودگی هوا

  • خطوط قرمز بایدن درباره ایران کدام است؟

  • واکنش اتحادیه اروپا به توقف اجرای پروتکل الحاقی

  • افزایش قیمت نفت به بیشترین میزان ۱۳ ماه گذشته

  • خطیب زاده دیدارهایش در دمشق را سازنده توصیف کرد

  • سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر به ایستگاه پایانی رسید

  • تلاش آمریکا برای انتقاد از ایران در جلسه آتی شورای حکام آژانس اتمی

  • مرعشی: ناطق نوری کاندیدا شود، بی بروبرگرد از او حمایت می کنیم

  • صدور روادید توریستی امارات برای ایرانیان از امروز آغاز شد

  • خطیب زاده: در حال پیگیری تحولات ارمنستان هستیم

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم