محسنی بندپی: هر شهرداری منطقه در تهران، ۲ قطعه زمین برای مدرسه سازی تخصیص دهد

تهران (پانا) - بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضورسید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران؛ عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۴۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
محسنی بندپی: هر شهرداری منطقه در تهران، ۲ قطعه زمین برای مدرسه سازی تخصیص دهد

محسنی بندپی در این جشنواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمدرضا حافظی، رئیس فقید مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، گفت: آثار خدمت های اثربخش مرحوم حافظی برای همیشه جاودانه شده است. ایشان توانستند در امر خیر مدرسه سازی کارهای مهم و اثربخشی انجام دهد و سایر خیرین ایشان را در این کار بزرگ همراهی کردند.
انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش، گفت: کسانی که کار خیر انجام می دهند باید بدانند کدام کار خیر از اهمیت و اولویت برخوردار است زیرا می‌توانیم هم‌افزایی داشته باشیم و جامعه و شهروندان را از فضاهای آموزشی و تجهیزات آموزشی برخوردار کنیم تا بتوانیم کشور عدالت‌مند و بانشاطی داشته باشیم.
بندپی با اشاره به اینکه همه جای دنیا آموزش و پرورش منشأ تحولات بزرگ است، گفت: سه وظیفه حاکمیتی برای دولت وجود دارد: آموزش پایه، برقراری امنیت و بهداشت. این سه وظیفه عمومی مسئولان نظام بر اساس قانون اساسی تصویب شده است و بقیه وظیفه ها می تواند به بخش خصوصی واگذار شود که بهتر و فراگیرتر انجام می شود.
استاندار تهران گفت: جامعه برای توسعه به آموزش نیاز دارد و اگر می‌بینیم در بسیاری از کشورهای حلقه‌ای ایجاد شده است که درون آن حلقه مردم از شادابی و آرامش و آسایش برخوردار هستند به این دلیل است که به آموزش و پرورش توجه کرده‌اند. در واقع آموزش و پرورش بنیادی‌ترین بخش توسعه کشور است.
استاندار تهران با مهم خواندن جایگاه مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش افزود: ما در آموزش و پرورش نظام ابتدایی و نظام متوسطه داریم، اما توجه به مقطع ابتدایی اساسی‌ترین مسئله است. بررسی‌های علمی و پژوهشی نشان داده است که ارتباط معنی‌داری بین کسانی که از آموزش پرورش ابتدایی خوبی برخوردار بوده‌اند و کاهش جرم و جنایت و ناامنی وجود دارد. اگر ما به رشد عقلانی و رشد اجتماعی اعتقاد داریم باید توجه خاصی به آموزش و پرورش ابتدایی داشته باشیم. اگر کشورهای توسعه‌یافته را نگاه کنیم می بینیم بیش از آموزش عمومی هر دانش‌آموز به رشد عقلانی و اجتماعی آنها در مقطع ابتدایی توجه شده است.
وی به محرومیت های شهر تهران اشاره کرد و گفت: همه فکر می کنند استان تهران بسیار برخوردار است اما سرانه تخت بیمارستانی ما در شهر تهران که این همه بیمارستان وجود دارد، 1/6 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت است. در مورد آموزش و پرورش هم میانگین سرانه آموزشی در مدارس ابتدایی ۲۴ نفر در هر کلاس برای کل کشور است که در شهر تهران بین ۳۲ تا ۳۴ دانش آموز در هر کلاس است. می بینید چقدر فاصله زیادی وجود دارد و این به این معناست که ما ۱۲ هزار کلاس در شهر تهران فقط نیاز داریم. ساخت هر کلاس هم حدود 320 میلیون هزینه بر می دارد. اینجاست که نقش خیران و اهمیت حضورشان معنا پیدا می کند.
استاندار تهران افزود: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش یک اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است زیرا از این طریق می‌توان با جهل و بی سوادی مبارزه کرد. ماندگار ترین و اثربخش‌ترین کار خیر مدرسه‌سازی است. البته استانداری تهران هم با همین نگاه که آموزش و پرورش منشأ توسعه و پیشرفت است، فعالیت و برنامه‌ریزی می کند.

وی تصریح کرد: استانداری تهران با نگاهی مبتنی بر تحول‌آفرینی به حوزه آموزش و پرورش در کشور، با جدیت درصدد توسعه فضاهای آموزشی بوده و ما جلسات متعددی در این خصوص تشکیل داده‌ایم. شهرداری‌ها باید براساس تکالیف قانونی وارد میدان شوند و در همین راستا از شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه خواستیم تا هر شهرداری، ۲ قطعه زمین برای مدرسه سازی تخصیص دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار