فعالیت بیش از 4300 همیارمشاور در مدارس فارس

شیراز (پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش فارس از فعالیت بیش از 4334 همیار مشاور در مدارس خبر داد و افزود: طرح همیار مشاور در سال تحصیلی 98-97 در بیش از 590 مدرسه استان اجرا شده است.

کد مطلب: ۹۲۴۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 4300 همیارمشاور در مدارس فارس

طیبه رحیمی در گفت‌وگو با پانا همیاری را به معنای یاری رساندن و کمک کردن به دیگری دانست و افزود: به طور کلی پدیده‌ی همیاری یک کنش متقابل اجتماعی است که بین دو یا چند نفر انجام می‌پذیرد.

او ادامه داد: برنامه‌ی همیار مشاور یک طرح عملی با اعتقاد به توانمندی دانش‌آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات مشاوره‌ی رشدی (تاکید بر توانمندی،نیازها،نقاط مثبت و نگاه به آینده) به منظور ارتقاءسلامت روان در مدرسه و جامعه است.

رحیمی افزود: در این برنامه تلاش می شود تا زمینه ی رشد،سازگاری و سهیم شدن دانش آموزان در تجارب یکدیگر برای ایجاد و استمرار نیرویی برای مقابله و رفع موانع ،فراهم آید.

او مهمترین اهداف اجرای برنامه همیار مشاور در مدارس را کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و ارتقاء سلامت روان در مدرسه، تقویت توانمندیهای فردی،اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان برشمرد و افزود: تقویت حس مسئولیت‌پذیری و ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی در بین دانش‌آموزان برای حفظ و ارتقای سلامت و توان خود فرد و سایر دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت همسالان در انتقال آموزش‌های تحصیلی ،شغلی و آموزه های بهداشت روان نیز از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس اداره مشاوره و تربیتی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش فارس ، ایجاد فضای احساسی عمیق‌تر در میان دانش‌آموزان و تقویت روحیه‌ی نوع دوستی و کمک به یکدیگر در آنها، معرفی و آشناسازی صحیح هسته‌ها و مراکز مشاوره به دانش‌آموزان را نیز از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

به گفته‌ی رحیمی، برنامه ی همیار مشاور در 32 منطقه استان فارس و در 345 مدرسه دخترانه و 274 مدرسه پسرانه در حال اجراست و بیش از 4334 نفر دانش‌آموز در قالب همیار مشاور به همسالان خود کمک می‌کنند.

او آمار دختران همیار مشاور را 2416 و آمار پسران همیار مشاور را 1918 برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار