هدف «پروژه مهر» برقراری فضایی آرام و بانشاط در مدرسه است

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پروژه مهر، فضایی آرام و بانشاط را در مدرسه ایجاد می‌کند، اعلام کرد که آموزش و پرورش استان در سه سال اخیر رتبه نخست اجرای پروژه مهر را در سطح کشور کسب کرده است.

کد مطلب: ۹۲۴۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف «پروژه مهر» برقراری فضایی آرام و بانشاط در مدرسه است

عسکری نیکزاد در گردهمایی مدیران مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه قائم‌شهر گفت: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان است لذا تمام تلاش ما باید این باشد که دانش‌آموزان را تربیت صحیح کنیم و آنها را به مسیر درست هدایت کنیم.

او با بیان اینکه مدیران باید برنامه‌ریزی و ارزیابی درست و طرحِ درس مناسبی تهیه کنند، افزود: زحمت شما مدیران، موجب اعتبار ما در آموزش و پرورش است و ما درواقع با عملکرد شما امتیاز می‌گیریم و آموزش و پرورش مازندران را با کمک و کاررآیی شما ارتقا می‌دهیم و به این موضوع افتخار می‌‎کنیم چرا که مدرسه، کانون کار و تلاش است و تمام کار در مدرسه انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه «مشکل‌شناسی و توان حل مشکلات دانش‌آموزان » یکی از اساسی‌ترین مسئولیت‌های مدیر مدرسه، است، تصریح کرد: معلمان رکن اساسی تعلیم و تربیت هستند و برقراری ارتباط خوب با آنان و رضایت آنها یکی از اساسی‌ترین کارهای مدیر مدرسه است و اگر مدیری قادر باشد با برآورده‌کردن نیاز معلمان، رضایت این قشر فرهیخته را به‌دست آورد، می‌توان گفت این مدیر قسمت اعظم وظایف مدیریتی خود را به انجام رسانید.

نیکزاد همچنین گفت: تمام دنیا به این نتیجه رسیدند که توسعه کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش است، این به‌عنوان یک دانش برای همه دنیا و همه سطوح مردم ازجمله در کشو ما جا افتاده است ولی اگر قرار است این نگرش را برای مردم ایجاد کنیم باید عملکرد خوبی داشته باشیم.

نیکزاد با اشاره به جایگاه مهم مدرسه گفت: مدرسه جای محرمان مدرسه است و فقط کسانی که ابلاغ و مجوز دارند می‌توانند وارد مدرسه شوند و هیچ مسئولی بدون مجوز نمی‌تواند وارد مدرسه شود لذا این وظیفه شما مدیران است که از حریم مدرسه صیانت کنید.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین، شناسنامه آموزش وپرورش است، اظهارداشت: «پروژه مهر» طیف گسترده‌ای از کارها از ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، زیباسازی فضای مدارس و صدور ابلاغ تمامی همکاران اداری و آموزشی را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پروژه مهر، فضایی آرام و بانشاط را در مدرسه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه مهر طی۳سال اخیر توانستیم رتبه نخست را در سطح کشور کسب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار