تفویض اختیار به استان‌ها برای تصمیم‌گیری درباره اردوها از مهر امسال

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ار تفویض اختیار به استان‌ها در حوزه تصمیم‌گیری درباره اردوهای دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تفویض اختیار به استان‌ها برای تصمیم‌گیری درباره اردوها از مهر امسال

علی رمضانی به‌ همراه فرهاد قاسمپور، رئیس اداره فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز از دبیرخانه آثار سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح بازدید کردند. سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری از ۲۲ مرداد تا ۲ شهریور در تهران برگزار خواهد شد.

علی رمضانی در این بازدید از دستگاه‌های مرتبط خواست در جریان‌سازی برای این جشنواره به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند. او افزود: «دانش‌آموزان باید در جامعه تاثیرگذار باشند، بنابراین وجود استادان باتجربه برای آموزش به آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «باید نویسندگان دانش‌آموز را شناسایی کنیم تا تشویق شوند و در خلق آثار و بازآفرینی فعال باشند.»

رمضانی گفت: «شعار ما این است که دانش‌آموز یک مهارت یاد بگیرد تا این مهارت در آینده از نظر اقتصادی به او کمک کند. باید این دغدغه دانش‌آموزان را لحاظ کنیم.»

او همچنین در ادامه این بازدید در نشست کارشناس مسئولان فرهنگی هنری و کارشناسان اردویی مناطق شرکت کرد و در این نشست گفت: «از اول مهر شرایطی را فراهم می‌کنیم که در اردو استان‌ها تصمیم‌گیرنده باشند و در آیین‌نامه اردویی نیز فعالیت را از حوزه ستاد به استان تغییر دادیم.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: «سیاست و تلاش ما این است که کارها را به استان‌ها بدهیم. باید بتوان از نیروی‌ انسانی توانمند استفاده کرد‌.»

رمضانی در این جلسه تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات فرهنگی هنری در سال گذشته را ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار نفر رشته اعلام کرد و افزود: «امسال با رشد ۶۰ درصدی این تعداد به ۱۰ میلیون و ۸۳ هزار نفر رشته رسیده است.»

او به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس اردویی در تابستان اشاره کرد و ادامه داد: «اردو را تحت‌عنوان اردوی توانمند در بخش دختر و پسر در مهر امسال به مدرسه خواهیم آورد تا دانش‌آموزان در قالب ۶۴ گروه بحث‌های مختلف اردو را آموزش ببینند.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این نشست به احیای کانون‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: «مدیران مدرسه باید نگاه تربیتی داشته باشند تا مشکلات نیز حل شود.»

در این نشست هر یک از کارشناس مسئولان حاضر دغدغه‌های خود در حوزه اردو را توضیح دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار