فرماندار اسلامشهرخواستارشد: کنترل و نظارت دقیق دررابطه با تولید موادغذایی جهت سلامت مردم

اسلامشهر(پانا) - جلسه کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی با حضور فرماندار و اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۳۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهرخواستارشد:  کنترل و نظارت دقیق دررابطه با تولید موادغذایی  جهت سلامت مردم

در این جلسه، مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش وتبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: کشور ما چهار فصل دارد ودر فصول مختلف علی الخصوص فصل تابستان و در صورت عدم رعایت بهداشت دچار مسمومیت براثر بیماریهای مشترک دام و انسان خواهیم شد.

او در ادامه افزود: یکی از موارد مهم تشدید بیماریها در فصل تابستان خرید میوه از دستفروشانی است که مدت زیادی میوه را در زیر نور خورشید به صورت مستقیم نگاه داشته و از دیدگاه کارشناسان تغذیه و با فعل و انفعالات شیمیایی از کیفیت اثر بخشی میوه‌ها کاسته میشود.

فرماندار اسلامشهر بیان داشت: میبایست بر تولید مواد غذایی جهت شهروندان در همه فصول و مهمتر تابستان نظارت دقیق داشت و مسئولیت سلامت و امنیت مواد غذایی را به عهده بگیریم که شرعا و اخلاقی و قانونی به سهل انگاری و مسامحه کاری دچار نشویم.

مرسلپور خاطر نشان کرد: بازارچه‌های غیر رسمی معضل مهمی در جامعه محسوب میشوندکه با فروش آب میوه‌های غیر استاندارد، اجناس تاریخ گذشته و تقلبی سلامت مردم را به خطر می اندازند و تشکیل کارگروه‌های سلامت غذایی را با حضور دستگاه‌های مربوطه و اجرای بازرسی‌های مستمررا ضروری دانست.

در ادامه جلسه مسئولین شبکه بهداشت و درمان و آب و فاضلاب اسلامشهر گزارشی از وضعیت اجرای طرح کنترل فشار خون و کنترل وضعیت نیترات موجود در آب را ارائه دادند.

استفاده از تیم نظارتی مستمر جهت بازدید از مراکز تولید مواد غذایی، آموزش اجباری اصناف اتحادیه‌های مواد غذایی، تشکیل کارگروه بررسی رفع نیترات آب، ارائه گزارش پایش محیط زیست از طرف اداره محیط زیست، ارسال پیامهای آموزشی کوتاه مدت به شهروندان در رابطه با نظارت بر استفاده از مواد غذایی و آسیب شناسی کاهش موازین بهداشتی در مراکز دامی خام از مصوبات کار گروه سلامت و امنیت مواد غذایی اسلامشهر بود.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار