آثار ۷۰ نقاش آستارا در باغ تماشا

آستارا (پانا) -نمایشگاه گروهی نقاشی ۷۰ هنرمند و هنرجوی آستارا برای معرفی هنرمندان این رشته به شهروندان و گردشگران افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۲۳۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آثار ۷۰ نقاش آستارا در باغ تماشا

وارد فضای نمایشگاه که می شوی ناخودآگاه زیبایی های هنر ماندگار نقاشی تو را مجذوب می کند و معجزه های رنگ و ریزبینی های هنرمندان و هنرجویان این حرفه در آستارا، جلوه‌هایی از هنر را در قالب نقاشی برای مخاطب امروز تعریف می کند.
غافل از خستگی های دنیای ماشینی امروز، می توان برای لحظاتی کوتاه با پا گذاشتن به این نمایشگاه، دل و جان را در زلال چشمه هنر شست و شو داد تا افق روشنی از زیبایی در دفتر خاطرات زندگی نقش بندد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در آئین افتتاح این نمایشگاه در گالری معراج اداره ارشاد این شهرستان گفت: انجمن هنرهای تجسمی آستارا با فعالیت هنرمندانی نظیر فضه فرزانه به یکی از انجمن های موفق استان گیلان تبدیل شده است.
شاپور تشرینی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، فقط نشان دادن ذوق و استعداد هنرمندان نیست بلکه نشانگر اهمیت دادن به مقوله ارزشمند فرهنگ و هنر است که بزرگان این عرصه سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌اند.
فضه فرزانه مربی نقاشی در آستارا نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: نقاشان با استفاده از رنگ و ابتکار عمل، حرف‌های خود را می‌زنند و وقتی به یک تابلوی نقاشی می‌نگرید، معانی مختلفی را بر اساس نوع نگاه خود برداشت می‌کنید.
وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ تابلو توسط ۷۰ هنرمند به نمایش گذاشته شده است و حمایت خانواده‌ها از فرزندان در شکل گیری هنر آنها موثر بوده و حاصل ۲ سال تلاش فرزندان آستارا را در قالب نمایشگاه نقاشی می‌بینیم.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه گروهی صبح و عصر به مدت یک هفته دایر خواهد بود و خوشبختانه تلاش‌های بنده و دیگر مربیان نقاشی در شهرستان آستارا نتیجه بخش است.
فرماندار شهرستان آستارا نیز در این آئین بیان کرد: هر شهری برای خود شناسنامه‌ای دارد و شناسنامه آستارا با فرهنگ و هنر گره خورده است.
حسن رستم زاد افزود: تولیدات فرهنگی و هنری در آستارا به نسبت جمعیت محدود این شهرستان با بسیاری از استان‌های بزرگ برابری می کند و خوشبختانه خانواده‌ها در این شهرستان به فرهنگ و هنر علاقه خاصی نشان می‌دهند و نتیجه این امر را در چنین نمایشگاه‌هایی شاهد هستیم.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار