طرح سنجش سلامت نوآموزان در آذربایجان شرقی آغاز شد

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان: نوبت گیری برای سنجش در مدارس انجام می گیرد

تبریز ( پانا ) - آیین افتتاح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سال تحصیلی ۹۸_۹۹ توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان در آموزشگاه المهدی ناحیه ۳ تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۳۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح سنجش سلامت نوآموزان در آذربایجان شرقی آغاز شد

جعفر پاشایی در این مراسم با اشاره به اینکه امسال بالغ بر 65 هزار دانش آموز استان در این طرح سنجش می شوند، گفت: «46 پایگاه سنجش سلامت در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی جهت اجرای این طرح مهیا شده است».

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: « بیش از ۳۳ هزار دانش آموز پایه اولی و ۳۲ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی استان مورد سنجش قرار خواهند گرفت».

وی تاکید کرد: « برنامه ریزی، اجرا، هماهنگی بین بخشی و نظارت در راستای اجرای هر چه بهتر طرح سنجش ضروری است».

نوبت گیری برای سنجش توسط مدرسه انجام می گیرد

مریم خوشبخت نیز در حاشیه افتتاح این طرح خاطرنشان شد: « اولیا در زمان ثبت نام به مدرسه مراجعه می کنند که نوبت گیری برای سنجش نوآموز توسط مدرسه انجام می گیرد و سپس اولیا به پایگاه های سنجش مراجعه می کنند».

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان ادامه داد: « در پایگاههای سنجش نوآموز توسط مسئول منشی پایگاه ها پذیرش شده و به اتاقهای سنجش بینایی شنوایی سنجی، آمادگی تحصیلی و نهایتا مراقب بهداشت ارجاع داده می شود».

وی اضافه کرد: « بعد از اتمام ارزیابی‌ها در صورت عدم مشکل نوآموز به مرکز سلامت و بهداشت جهت ارزیابی های بالینی و پزشکی و در صورت مشکوک بودن به مشکل ، بسته به نوع آن به پایگاههای تخصصی تر جهت ارزیابی های تخصصی ارجاع داده می شود».

گفتنی است برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سال تحصیلی 99- 98 به آدرس زیر مراجعه نمائید.

http://ea.medu.ir/fa/news/item/868959/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار